Srdcem vozu S7 Sportback je motor V8 o objemu 4,0 litru, který je společný s nejnovějšími modely S6 a S8. Nicméně předcházející modely S používaly motor V10 o objemu 5,2 litru, jak Audi ospravedlňuje velikost řezu? Nová pohonná jednotka V8 je vybavena dvěma turbodmychadly, které pomáhají zvýšit výkon na podobnou úroveň jako V10 s točivým momentem 420 a 550 Nm. Výsledkem je čas pouze 4,7 sekundy a maximální rychlost 155 mph. S7 Sportback je určitě schopen dosáhnout rychlosti bez námahy takový je jeho zdokonalení a jeho in-rychlost výkon je stejně působivý dělat předjíždění vánek. Motor také zní dobře, když začnete s malým hlukem při startu a trochu hnilobou, když odpojíte sílu. Není to však hardcore výkonný stroj. Zapomeňte na jakékoli představy o tom, že se jedná o soupeře s BMW M5 nebo podobným, prostě chybí surový okraj skutečně vysoce výkonného vozu. Místo toho kombinuje svou značnou sílu s vylepšením modelu A7 Sportback, který vyrábí auto, které je velmi rychlé, ale stále velmi pohodlné. Kvalita jízdy je dobrým příkladem. Vzhledem k tomu, že je to odznakový model S, můžete očekávat, že vozidlo S7 bude mít pevnou jízdu, jakmile bude pravidelně reklamovat špičkové modely Audi. Místo toho je to téměř limuzína, jako kdyby se s minimálním rozrušením nasákly hrboly a výmoly. To je dáno skutečností, že S7 je dodáván s adaptivním vzduchovým odpružením jako součást systému Audi drive select. Existují různá nastavení, včetně "komfortu" a "dynamického", takže můžete měnit tuhost závěsu podle druhu silnic, na které se právě nacházíte. Dokonce i v dynamickém provedení je stále ještě pohodlnější a tento režim dodává řízení větší váhu, plynuleji reaguje a zrychluje řazení. Samotná převodovka je sedmistupňová automatická dvojitá spojka S tronic, která je dodávána jako standardní. Je to stejná převodovka, která je již použita v modelu A7 Sportback a je velmi vhodná pro velkou jednotku V8 díky velmi rychlým posunům. Jak byste očekávali, že na volant jsou připevněny pádla, abyste mohli sami střídat rychlost, ale "krabice sama dělá takovou dobrou práci, kterou zřídkakdy potřebujete. Manipulace je velmi upřímná a přestože to je velké vozidlo, je velmi hbité a agilní. Součástí je lehká konstrukce modelu S7 Sportback s hliníkem používaným v celé konstrukci tak, aby váží méně než dvě tuny. Je velmi náročná na působivou trakci, a to i ve vlhkém prostředí, díky systému quattro pohonu čtyř kol, který obsahuje standardní sportovní diferenciál, který nepřetržitě rozděluje sílu mezi zadní kola, takže zřídkakdy zjistíte, že se potýká s výkonem. Pro zlepšení zatáček ještě více získá S7 Sportback nový systém "vektorového točivého momentu". Pokud se kola na vnitřní straně ohybu chystají sklouznout, okrajově brzdí tato kola a vyšle více točivého momentu ven z kola. Výsledkem je, že zatáčení vyžaduje méně řízení a je také ostřejší. Ovládání by mohlo být s dotekem většího pocitu, ale přesto je to pěkně vážené. Další nová technologie zahrnuje chytrý systém "na přání", který byl poprvé viděn na A1 Sportback 1.4 TFSI. To deaktivuje čtyři z osmi lahví, když nejsou potřebné, jako je například plavba po dálnici, a poté je automaticky znovu aktivuje, je-li to nutné, což je pro řidiče nepatrné. Určitě pomáhá šetřit palivo se S7 Sportback v průměru 29,4mpg s emisemi CO2 225g / km. Starý V6 poháněný model S6 dosáhl pouze 21mpg.
80%