Skutečnost, že RS3 je vybavena pětivalcovým motorem, dělá velký rozdíl v celkovém pocitu z jízdy od okamžiku, kdy otočíte klíč. Krásný hluboký zvuk, který dostanete při startu, je na rozdíl od všeho, co byste zažili ze čtyřvalového motoru, bez ohledu na to, jak moc je nebo jak velké jsou výfuky. Není to rušivý zvuk při nízkých rychlostech. Ve skutečnosti je RS3 velmi šťastný, a to jen v obtížných podmínkách, ačkoli je vždy lákavé k rychlému nárazu akcelerace, takže můžete slyšet skvělý zvuk motoru. I přes 19-palcová kola, pneumatiky s velmi nízkým profilem a sportovní odpružení RS (které je sníženo o 25 mm), RS3 jezdí velmi dobře a závěs není příliš tuhý, takže není nepohodlný ani havarovaný na drsných bitech silnice. Nicméně, když chcete výkon, RS3 nezklame. Jeho 450 Nm točivého momentu je k dispozici od pouhých 1600 ot / min a zůstává konstantní až na 5300 ot / min, což mu dává velkou flexibilitu ve středním rozsahu. Určitě reaguje na to, když to potřebujete, a to od okamžiku klidu je působivě rychlé, s rostoucí výfukovou notou poskytující vhodný doprovod. Vítr okna dolů v podchodu a to by se vám úsměv na tváři. Ve skutečnosti dokonce zpříjemní tunel Dartford. Ale RS3 je schopen ukázat své skutečné silné stránky na "správných" silnicích. Pokud najdete klidný, zkroucený kousek asfaltu, budete schopni zjistit, jaké je to skvělé auto. Navzdory všem těmto silám to není zastrašující a odpustí vám hodně. Přenášejte příliš mnoho otáček do rohu a RS3 se snadno vyrovná, aniž by přední konec posunul pryč díky obrovskému uchopení. Zvlášť pokud jde o volitelnou pneumatiku 255/35 vpředu, ačkoli standardní 235/35 nejsou zrovna špatné. Pokud se řada dalších výkonných vozů tohoto typu může začít bojovat, zdá se, že model RS3 přilnavý a díky pohonu všech čtyř kol Quattro je spousta jízdy od pomalých rohů, takže se nemusíte bát, nevyzpytatelný. Jeho klid a bezpochyby vás podmaní veškerou důvěrou, kterou potřebujete k využití své působivé schopnosti a síly. Sedmrychlostní převodovka S tronic je také skvělý systém a díky dvěma spojkám poskytuje bleskově rychlé změny v milisekundách. To bylo vylepšené pro RS poskytnout agresivnější změny v ručním režimu, ačkoli to je hladké a uvolněné v Drive pro každodenní řízení. To vám nedává stejný zážitek jako ruční a nadšený řidič může zjistit, že to vyžaduje nějakou zvyknutí, ale na rozdíl od jiných systémů drží poháry v ručním režimu, a to i při maximálních otáčkách, než se automaticky mění. RS3 je skutečně velice zábavná pro jízdu a má tento faktor zábavy, který trochu chybí od cennějšího TT RS. Přestože řízení je elektricky napájené, je zde slušná zpětná vazba a hezká hmotnost, přesto je to dost snadné při nízkých rychlostech pro těsné manévry a parkování. Stisknutí tlačítka Sport na palubní desce ve skutečnosti nezmění řízení, které se jeví jako neobvyklé, ale také zvyšuje citlivost výfukových plynů a škrticí klapky. A co ekonomika? No RS3 se na této frontě moc dobře postará, protože je to výklopný pohon všech čtyř kol. Průměrná nároková spotřeba je 31mpg, ačkoli stejně jako u každého automobilu, jako je tento, užijte si výkon a nebudete se blížit k tomuto číslu příliš často. Ale srovnejte to s BMW M Coupe, který vrací 29,4mpg a je to víc než úctyhodný.
80%