Nový systém Audi Quattro má základ především v ultra technologiích, které se poprvé objevují u modelu A4 Allroad. Dalo by se to považovat za největší vylepšení systému Quattro od doby, kdy poprvé vstoupil na trh. Nicméně jeho terénní vlastnosti zůstaly netknuté, změny se týkají spíše snižování spotřeby paliva. Nový systém Quattro dokáže fungovat pouze s náhonem na přední kola v situacích, kdy náhon na všechna kola není zapotřebí, což znamená nižší spotřebu paliva při každodenní jízdě. V podstatě funguje na požádání, tento systém můžete totiž přepnout zpět na náhon na všechna kola ve zlomku sekundy. Systém je také chytře proaktivní. To znamená, že pokud detekuje nízké teploty, poběží v režimu Quattro v očekávání namrzlého nebo kluzkého asfaltu. Změna na náhon na všechna kola není pouze okamžitá, ale také nepostřehnutelná, takže si za volantem změny ani nevšimnete. Přesto je ale Quattro k dispozici vždy, když je potřeba. Na trh vstoupil ve verzi 2.0 TSFI - která tvoří pouze malou část prodejů A4 Allroad - a později se k ní připojily také mnohem oblíbenější varianty 2.0 TDI a 3.0 TDI. Tyto modely využívají již existujícího systému Quattro, avšak se středovým diferenciálem. Díky tomu proudí v základním nastavení 60 % výkonu do zadních kol, což lze prakticky kdykoli upravit na 85 % ve prospěch zadních kol. Oba systémy fungují velmi efektivně, a to i v situacích, kdy jedete mimo silnici. A4 Allroad samozřejmě není žádné opravdové SUV, ale na náročnějším terénu si vede překvapivě dobře, čemuž pomáhá i speciální jízdní mód pro jízdu v terénu. Většina řidičů tyto schopnosti pravděpodobně nikdy pořádně neotestuje, což je vlastně dobře vzhledem k tomu, že jeho světlá výška je jen o 3,4 centimetry větší než v případě standardní Audi A4 Avant. Tato verze A4 Allroad má zhruba o 90 kg méně než její předchůdce, což pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva i ovládání. Volant je příjemně vyvážený a vůz díky tomu působí opravdu spolehlivě v zatáčkách, podobně jako model Avant, na kterém je založen, a to jak v nižších, tak i ve vyšších rychlostech. Na dálnici se cítí jako doma - ve vysokých rychlostech vyvolává skutečně stabilní dojem a jízda vás obecně nestojí skoro žádnou námahu. Asi vás nepřekvapí, že nejpopulárnějším motorem nabídky je 2.0 TDI. Dosahuje výkonu 140 kW, takže je opravdu silný, a jeho 400 Nm točivého momentu zaručuje, že zrychlení na sebe nenechá dlouho čekat. Ano, je sice trošku hlučný, ale díky dobré izolaci se tím uvnitř kabiny nebudete muset zabývat. K čemu bychom však měli výhrady, je převodovka S Tronic. Audi si vzala inspiraci z automatické DSG převodovky od Volkswagenu, takže musíte počítat s tím, že bude trochu zdráhavá, obzvlášť pokud zpomalíte a vzápětí budete chtít opět zrychlovat. Moc dobře si nevede, ani když dojde na na jízdu v nižších rychlostech a také bývá docela trhavá a špatně reaguje, když couváte, a to zejména ve svahu. Spotřeba paliva je však celkem slušná, podle oficiálních údajů se se 17” koly rovná 4,9 l/100 km. Později byla nabídka obohacena o 110 kW verzi 2.0 TDI vybavenou šestistupňovou manuální převodovkou. Zdá se, že třílitrový motor TDI k rafinovanému charakteru A4 Allroad pasuje o něco lépe. Ne, že by dvoulitrová jednotka TDI byla až tak hlučná, ale silnější 3.0 TDI má mnohem jemnější a příjemnější zvuk. Třílitrové TDI s nižším výkonem, konkrétně se 160 kW, přichází s převodovkou S Tronic, která si však mnohem lépe rozumí s šestiválcem. Nicméně pokud se rozhodnete pro nejsilnější, třílitrový motor TDI s 200 kW, dostanete excelentní osmistupňovou převodovku Triptonic a zároveň se nebudete muset vzdát příznivé spotřeby paliva - u této verze se podle oficiálních údajů rovná 5,3 l/100 km.
80%