Společnost Audi si při tvorbě nejnovějšího modelu A4 Allroad se svým receptem na úspěch příliš nezahrávala. Naopak jej pojala ve stejném duchu jako předchozí model, jen do něj vnesla parádní zpracování, slušné schopnosti v terénu a tvrdší vzhled s dodatečným obložením. Nejedná se o žádné velké terénní vozidlo, to bychom mohli říct spíše o SUV modelech od Audi. Verze A4 Allroad spíše představuje jakýsi kompromis mezi standardním Avantem a variantou Q5. Avant si ale samozřejmě také můžete zakoupit se systémem Quattro. Takže co může Allroad kromě větších nárazníků nabídnout? Například má o 3,4 centrimetry větší světlou výšku, disponuje jízdním módem Off-road a pevnějším obložením podvozku, které jej lépe ochrání před poničením, pokud pojedete po kamenných cestách. Málokdo to pravděpodobně udělá, ale u A4 Allroad je to hlavně o image. Na silnici toto auto nejspíš potkáte s několika páry lyží na střeše nebo s držákem na kola připevněným k jeho zadní části. To ale neznamená, že nemá žádné off-road vlastnosti, ve skutečnosti se dokáže vypořádat s překvapivě náročným terénem a systém Quattro funguje neuvěřitelně dobře. A4 Allroad disponuje renovovaným systémem Quattro s “ultra” technologií. Ten díky tomu funguje “na vyžádání”, což znamená, že za běžných podmínek pohání pouze přední kola, čímž šetří palivo. Když je to zapotřebí, tak se během zlomku sekundy zase přepne do módu Quattro - spustí náhon na všechna kola. Zpočátku byl tento systém dostupný pouze pro motor 2.0 TSFI - který si skoro nikdo nekupuje - ale později si našel cestu i k ekonomičtějšímu motoru 2.0 TDI a plynulé, šestiválcové verzi 3.0 TDI. Model 2.0 TDI se ukázal jako ten nejpopulárnější. Disponuje výkonem 140 kW a dvouspojkovou převodovkou S Tronic. Nejedná se však za dobrou kombinaci za všech podmínek, převodovka má totiž tendenci zaostávat, a to například na kruhových objezdech. Udávaná spotřeba je však u obou verzí docela dobrá - 2.0 TDI dosahuje spotřeby 5,3 l/100 km. Design kabiny a velká část výbavy A4 Allroad vychází z modelu Avant, o čemž kupříkladu svědčí 8.3” displej nebo 12.3” systém Virtual Cockpit, který se poprvé objevil v modelu TT. Druhá možnost má rozhodně něco do sebe, ale bohužel se jedná o volitelnou položku, takže si za ni musíte připlatit. Také je překvapením, že v základní výbavě nenajdete navigaci a sportovní sedadla, pokud si ovšem nevyberete verzi Sport. Výhodou ale je, že je vybaven dalšími chytrými funkcemi jako asistentem pro přívěsy, který dokáže automaticky vyrovnat pozici přívěsu nebo jej natočit do nastaveného úhlu pomocí ovladače MMI. Existuje několik přirozených alternativ k Audi A4 Allroad - jednou z nich je očividně Volvo V60 Cross Country. Audi si tedy našla své místo na trhu, má však poněkud vyšší cenovku. Od levného vozu má rozhodně dost daleko, přitom taková Škoda Octavia Scout, přestože se nenachází ve stejné třídě, nabízí vcelku podobné výhody, avšak za podstatně menší obnos peněz.
80%