Relativně nový a velmi komplikovaný hnací systém pohání A3 Sportback e-tron - ale nevěděl byste to. Předvídatelně, Audi utlumila celou věc s dokonalou dokonalou dokonalostí. Zásuvná hybridní sestava má čtyři režimy řízení, z nichž každý mění nějaký vztah mezi elektromotorem 75 kW (102 k) a benzínovým motorem TFSI o objemu 1,4 litru o výkonu 150 koní. Režim EV přenáší samotný elektromotor, který je schopen dostat auto až na 31 mil na 80 mil za hodinu. To je spousta 'až' a ačkoli skutečný elektrický rozsah je pravděpodobně blíž k nízkým až středním dvacátým, e-tron může určitě být poháněn tvrdý a rychlý pouze s jeho baterií. V elektrickém režimu je čas 4,9 sekundy v rozmezí 4,9 sekundy, který vám říká, jak to cítí. E-tron má sportovní režim, který kombinuje benzín a elektřinu v harmonii, čímž uvolňuje špičkovou výkonovou charakteristiku 204PS a co je důležitější, točivý moment 330Nm. V tomto režimu má e-tron vážný úder středního dosahu - takový úder, který Volkswagen věří, že toto hnací ústrojí přenáší na území GTI. A3 se však nikdy necítí nikde jinde jako horký poklop. Je to rychlé, ano, ale také má nekompromisní jízdní kvalitu, kterou by se cítil doma s řidičem Honda Civic Type-R, ale to není to, co byste očekávali od moderní Audi. Je to jen nepříjemně ztuhlé. Nebuďte příliš drsní - tato kvalita je pohroma tohoto konkrétního hnacího ústrojí obecně, protože těžká zadní baterie potřebuje vyztužení závěsu - ale není pochyb o tom, že A3 e-tron je v časech nepřijatelně hrůzostrašný. Jedná se o jednu ze dvou oblastí, které inženýři Audi nemohli docela vyčistit. Druhý je zesílený hluk pneumatiky v režimu EV, i když je to opět problém s většinou těchto vozů. V každém jiném ohledu je toto A3 stejně snadné a rafinované, jak byste očekávali špičkový hatchback. Jeho zbývající dva režimy aktivně nabíjejí akumulátor, takže získáte více brzdného účinku motoru mimo škrticí klapku, zatímco veškerá úniková energie je zachráněna a další, které zachovává nabití baterie. E-tron přepíná mezi každým z nich nepostřehnutelně. Jediný čas, kdy se vůz vůbec zdá být plochý, je, když je samotná baterie plochá, a proto není k dispozici benzinový motor. Když k tomu dojde, dochází k přirozenému, ale velice zřejmému poklesu výkonu při plném plynu. Další věc je, že pokud váš život nefunguje v hranicích utopie řidiče elektrického vozu (ve kterém pracujete čtyři míle od vašeho domu, máte externí rychlou nabíjecí zásuvku a nikdy nikam nechodíte), tvrdí e-tron kombinované číslo paliva je úplný omyl. Jakmile začnete ponořit do této čtyřlitrové palivové nádrže, snižuje nadšení, což je výsledek benzinového motoru, který se pohybuje po celém komplikovaném pohonu - A3 Sportback 1.4 TFSI váží 1235 kg, zatímco e-tron váží 1540 kg, o přídavné hmotnosti celé čtyři rodiny. Kdo má všechno jako žetony.
60%