Jedna z prvních věcí, která se na modelu Audi A3 Cabriolet opravdu vydařila, je jeho zpracování. V porovnání s předchozím modelem je na tom podstatně lépe, co se týče jízdní kvality, a také v něm na cestě zaznamenáte méně vibrací. Za to můžeme vděčit především speciálním úpravám, které jízdu dělají tužší, a také fakt, že tento model váží méně než jeho předchůdce. Delší rozvor kol a celková délka vozu také udělaly své - výsledkem je kabriolet, ve kterém pocítíte přesně takový luxus, jako ukazují v reklamách. Druhou věcí, které si všimnete, je absence hluku. Vůz Audi A3 Cabriolet je působivě tichý, a to dokonce i se sklopenou střechou. Vítr vás také nebude příliš otravovat, ačkoliv volitelná větrná clona udělá dost velký rozdíl, takže ve vyšších rychlostech neuslyšíte téměř žádný hluk proudícího vzduchu v okolí horní části čelního skla. Samotná střecha je tradičně látková, nicméně u verzí Sport a S má vylepšené akustické zpracování, díky kterému lépe izoluje zvuk. Kombinace menší hmotnosti, širšího rozchodu kol a toho, že Audi A3 Cabriolet využívá stejnou platformu jako A3 hatchback a Volkswagen Golf, znamená, že se také skvěle ovládá. Volant je příjemně vyvážený, avšak působí trošku uměle, ale s jeho reakcemi v zatáčkách není žádný problém a vozidlo má navíc dobrou stabilitu v předních kolech. Jeho náklon je také plně pod kontrolou, díky čemuž si v něm rychlou jízdu perfektně užijete. Standardní odpružení modelů SE zajišťuje působivý jízdní komfort, proto by bylo naší jasnou volbou. Verze Sport a S mají odpružení o 15 mm snížené a disponují 17” nebo 18” ALU koly. Pokud se rozhodnete pro jeden z těchto dvou modelů, můžete si zažádat o standardní odpružení SE a nezaplatíte ani o korunu víc. U modelů S máte k dispozici také o 25 mm snížené sportovní odpružení, a to zcela bezplatně, takže opravdu máte z čeho vybírat. Preciznost hlavních ovládacích prvků - jako například zatížení spojky a plynulost řadící páky při změně rychlostních stupňů - umocňuje vysoce kvalitní dojem A3 Cabriolet. To platí i pro excelentní nabídku motorů. Vstupní verze disponuje motorem 1.4 TFSI. Těmto drobným turbomotorům dost fandíme a v případě A3 s látkovou střechou rozhodně nejsou žádným zklamáním. Takový motor je velmi tichý, plynulý a díky turbodmychadlu dokáže dosáhnout příjemného tempa v nízkých otáčkách. Jeho charakter a úroveň zpracování k A3 Cabriolet skvěle pasují a navíc si vede překvapivě dobře na dálnici, kde není nijak zuřivý, jak byste od takto malého motoru mohli očekávat. Motor 1.4 TFSI je v základu vybaven technologií vypínání válců, která deaktivuje dva z válců, když motor není nijak zatížen, aby se snížila spotřeba paliva - například při jízdě po dálnici. Pro ty, kteří mají raději silnější motory, je k dispozici 1.8 TFSI s výkonem 132 kW, díky kterému Audi A3 Cabrolet působí jako Gran Turismo se stahovací střechou. Zrychlení z 0 na 100 km / h mu zabere 7,8 sekundy a bleskurychle reaguje na sešlapování plynového pedálu. Později jej nahradil motor 2.0 TFSI s výkonem 140 kW. Pokud chcete okamžitý výkon, tak pro vás bude naprosto ideální volbou, samozřejmě pokud nepočítáme 220kW S3 Cabriolet. Dieselové motory a kabriolety obvykle nebývají tou nejšťastnější kombinací, ale Audi A3 se svými jednotkami TDI pracuje velmi dobře. Pro začátek jsou oba diesely, 1.6 TDI i 2.0 TDI, velmi tiché - i se sklopenou střechu nezaznamenáte téměř žádný hluk, možná tak při opravdu vysokých otáčkách. Motor 1.6 TDI sice postrádá trochu šťávy, ale na takto malý diesel je skutečně povedený. Má dobrý záběr a jízdu po dálnici zvládá levou zadní. Jeho nejlepší stránkou je jeho spotřeba, se kterou se vejde do 4 l / 100 km. Motor 2.0 TDI byl původně dostupný s výkonem 110 kW, zatímco verze se 135 kW dorazila na trh až v únoru 2014 a kromě vyššího výkonu dostala také náhon na všechna čtyři kola. Spotřeba paliva je u 110 kW modelu opět velice slušná, podle oficiálních údajů činí 4,2 l / 100 km při produkci emisí 110g / km.
100%