Pokud toužíte po vysoce kvalitním, drobném kabrioletu, tak nemusíte hledat dále, je tu A3 Cabriolet. Model první generace sice nastavil laťku docela vysoko, ale verze z roku 2014 ji posouvá podstatně výše, čemuž dopomáhá vyšší kvalita zpracování, vylepšený interiér a působivé ovládání. Dostává hladší a ostřejší design, díky čemuž působí tak trochu jako zmenšená verze Audi A5 Cabriolet. Ve srovnání s jeho předchozí verzí mu to opravdu dost sluší. Kvalitní dojmem tu působí vše, od excelentního interiéru až po plynulou sklopnou střechu s téměř úplně tichým mechanismem. Samotná střecha se sklopí během 18 sekund a u vyšších tříd navíc podstoupila několik akustických vylepšení, díky čemuž skvěle izoluje venkovní hluk. Také má větší kapacitu kufru, který má navíc mnohem snadnější přístup. I jízda by se dala označit jako slušná, volant je totiž dostatečně responzivní a vozidlo velmi stabilní. Tomu napomáhá také lehký design a poměrně velký rozvor kol s malými převisy. Nejdůležitějším aspektem je jízdní kvalita, které by se v rámci kabrioletů dala považovat za tu nejlepší - se standardním odpružením. Pokud se rozhodnete pro sportovní odpružení, které je tužší a nižší, počítejte s tím, že se to podepíše na jízdním pohodlí. Nabídka motorů zahrnuje excelentní benzín s turmodmychadlem 1.4 TFSI. Využívá technologie vypínání válců, který deaktivuje dva ze čtyř válců, když zrovna nejsou potřeba. Díky tomu má Audi A3 Cabriolet menší spotřebu paliva, nižší produkci emisí a také lepší záběr v nízkých otáčkách. V roce 2014 tento 134 kW motor nahradila vylepšená jednotka se 140 kW. Všechny motory jsou hospodárné - podle oficiálních údajů se dieselový motor 1.6 TDI se svou spotřebou paliva vejde do 4 l / 100 km. V reálu však očekávejte spíše něco okolo 5,6 l / 100 km. V případě, že hledáte kompromis mezi vysokým výkonem a nízkou spotřebou, by se vám mohlo líbit 2.0 TDI, které je dostupné ve dvou verzích - se 110 a 135 kW. Se staženou střechou je řízení modelu A3 Cabriolet opravdový zážitek. O okolním větru prakticky ani nevíte, a to zejména když si připlatíte za volitelnou větrnou clonu, jízda je tedy příjemná a uvolněná. Pevné tělo předchází jakýmkoli vibracím a otřesům, se kterými se u kabrioletů s látkovou střechou obvykle setkáte. Také je uvnitř prostornější a pohodlnější, díky čemuž patří mezi nejlepší kabriolety na trhu.
100%