Alfa Romeo MiTo získává dobrý výběr benzinových a naftových motorů včetně charakteristického 0.9-litrového TwinAir a osvědčeného a úsporného dieselového motoru JTDM o objemu 85 litrů. K dispozici je také výkonnější 1,6-litrový naftový motor o výkonu 120 koní, plus benzínové motory MultiAir o objemu 1,4 litru s výkonem 135 koní nebo 170 koní. Pokud je vaším hlavním zájmem hospodaření, pak se jedná o motorovou naftu 1,3 JTDM. Nabízí přijatelné tempo díky vyváženému točivému momentu 200Nm, plus je zdarma k dani a má oficiální ekonomiku 80,7mpg. Možná nevidíte, že ve skutečnosti, koupit byste měli alespoň vidět 60mpg. Benzínové motory jsou ale zábavnější. TwinAir nabízí charakteristický, rušivý výfukový systém a řídí nízké emise 99 g / km. Je obtížné odpovídat oficiální ekonomice postavy 67.2mpg v jízdě v reálném světě, ale přinejmenším můžete mít trochu zábavy díky výkonu 105PS. Dalšími variantami jsou benzínové motory MultiAir o objemu 1,4 litru s výkonem 135 koní nebo 170 koní. Verze 135PS nabízí dobrou kombinaci výkonu a hospodárnosti, s oficiálním číslem 50,4mpg a číslem 8,4 sekundy. Verze 170PS je nabízena v rychlém Quadrifoglio Verde, ale není to zcela v souladu s konkurenčními horkými poklopy, jako je Ford Fiesta ST - podstatně levnější vůz. Převodovka TCT je v pořádku, pokud potřebujete automatickou převodovku, ale nejde o nejhladší systém s dvojitou spojkou a navíc někdy odmítá dělat, jak je řečeno při jízdě. Manuální převodovky si opravdu nestojí za to, že byste o nich měli psát doma - jsou neohrabaní a méně přesní, než byste doufali v malém hatchbacku. Alfa Romeo vybavil MiTo rychlou řídící jednotkou, která vozu dodává sportovní, dychtivý charakter a pocit hbitosti a bezprostřednosti. Bohužel, zatímco řízení může být okamžité, není to nejsilněji nastavená sestava a nenabízí hodně zpětné vazby, což znamená, že nevyvolává mnoho důvěry. Zavěšené zavěšení je dobré nad rychlostí nárazů a jednotlivými výtryskami, dobře nasákají je, ale jízda je zaneprázdněna nad hrubšími, více rozbitými plochami a je rozrušená středními rohovými hroty a nárazy. Je to přiměřená práce udržovat tělo role v zátoce i když. Neexistuje nic špatného na způsobu, jakým se MiTo řídí, ale problémy s rukojetí znemožňují, aby to nebylo opravdu působivé, jako Ford Fiesta nebo MINI.
60%