Ačkoli to bude jen představovat malý počet prodaných vozů, T6 přeplňovaný benzinový šestiválec je skvělý vrchol rozsahu motor. Není to volba, pokud se podíváte na provozní náklady, ale na naprostý požitek - je to skvělé. Je to velmi hladké a šťastné, že se oživí a současně zabalí maso. Je to také vznešený dálniční křižník s velmi malým hlukem motoru, silnice nebo větru vysokou rychlostí. Nevýhodou je ekonomika pouze 26,4 mil. Ouch. Na rozdíl od toho je diesel D5 frugal, ale upřímně hlučný. Volvo by mohlo skutečně dělat s modernějším naftovým motorem, než je ten pětiválcový. To znamená, že se cítí svalnaté a dodává dostatek kroutícího momentu pro bezproblémovou jízdu na dálnici a slušnou změnu rychlosti v případě potřeby. Při prvním uvedení do provozu byly všechna vozidla XC60 pohonem všech kol, avšak v květnu 2009 byl představen model 2.4D s pohonem předních kol, označený jako DRIVe (název Volvo pro své zelené modely). Vyrábí 175 koní a rozhodně se necítí pomalu. Je to také dobrá hodnota a ekonomika 47,1mp je impozantní pro off-roader jako je tento. Společnost Volvo není přesně známá pro manipulaci, pokud její vozy a XC60 nejsou výjimkou. Není to špatné, není to tak dobře. Na náročnějších silnicích je spousta těla, což vám dává pocit, že celá věc je lehce vrcholná, což nezajímá důvěru v zákoutích. V kombinaci s řízením, které je poněkud mrtvé, je nadměrně citlivé, když začnete to otáčet, váš pokrok se může trochu cítit nepříjemně. Dokonce i kvalita jízdy je zklamáním, zvedá všechny drobné nárazy. Ještě jako dálniční křižník je hladký a uvolněný. Volvo nabízí své přizpůsobitelné podvozek "Active Four-C" jako volbu, která jistě zlepší jízdu. Jediná věc, kterou XC60 dělá dobře, je přilnavost. Cíti se velmi pečlivě na kluzkých površích a je dobré i na mokrých silnicích, což vám dává dobrou důvěru v zrádné podmínky. Když už mluvíme o bezpečnosti, je to jedna z jedinečných vlastností modelu XC60. Je to první vůz na světě, který je standardně vybaven automatickým brzděním proti úrazu. Při rychlostech až 9 km / h se systém zastaví, pokud zastaví auto, pokud vestavěný laser detekuje objekt bezprostředně dopředu. Rovněž zpomalí - ale nezastaví - auto z rychlostí až 19 mil / hod. Vzhledem k tomu, že údaje společnosti Volvo uvádějí, že 75% všech nehod se vyskytuje při rychlosti nižší než 20 km / h, a že systém by měl zabránit zhroucení alespoň u poloviny těchto nehod, mohlo by se tomuto systému zamezit až čtyřem z každých deset nehod.
80%