Model V40 zapůsobí za volantem. Je neuvěřitelně pohodlné díky hladké a uvolněné jízdě, i když je vybaveno většími koly s nižšími profilovými pneumatikami, zůstává odpuštěno. Pozastavení modelu V40 bylo vyvinuto na britských silnicích B a ukazuje to. Vylepšení je opravdovým silným bodem a dokonce i při vyšších rychlostech je minimální hluk větru nebo motoru, takže je to skvělé auto na dálnici, kde se cítí jako mnohem větší automobil. Manipulace je bezpečná a složená, takže i když je nové elektromechanické řízení poměrně umělé a lehké, V40 má stále dobré zákoutí s dobrou rukojetí na přední straně a omezeným pohybem těla. Cítí se stejně stabilní a bezpečná, jak očekáváte i Volvo. Není to tak náročné řídit jako série 1, ale je to dobrý zápas pro nový A3. To je dále napomáháno systémem točivého momentu, který brzdí vnitřní kolo v rohách, čímž pomáhá při manipulaci. Standardní V40 je dodáván s "dynamickým" podvozkem, ale je k dispozici také "sportovní" podvozek, který snižuje výšku jízdy o 10 mm a získává pevnější pružiny a tlumiče. Je také neuvěřitelně efektivní, zejména model D2. Jedná se o diesel s objemem 1,6 litru, který je dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou. Vyrábí 115 koní společně s impozantním kroutícím momentem 270 Nm, což znamená slušnou tažnou sílu. Nejde o nejrychlejší z motorů, ale jednou až na rychlost, bude šťastně držet krok s provozem a točivý moment znamená předjíždění je docela jednoduché. Ale skutečným místem hovoru D2 jsou emise. Na standardních 205 profilových pneumatikách vydává jen 94 g / km s údajnou průměrnou ekonomickou hodnotou 74,3 m / s. To není žádný ekologický DRIVe model, ani standardní D2. Ostatní dieselové motory jsou D3 a D4, obě 2,0-litrové pětivalcové motory s výkonem 150 a 177 koní. Jsou k dispozici se šestistupňovou automatickou funkcí, ačkoli to má výrazně nepříznivý vliv na ekonomiku. Volba systému Geartronic v manuálu vidí nárokovanou ekonomiku poklesu D3 a D4 z 65.7mpg na 54.3mpg, zatímco emise vzrostou ze 114g / km na 136g / km. K dispozici jsou dva benzinové motory T3 a T4, které jsou jak 1,6 litrovým turbodmychadlem s výkonem 150 a 180 koní. Horní část řady T5 se očekává později v roce 2012 a očekává se, že bude mít standardně 254PS s automatickou převodovkou. Bezpečnost byla vždy velkou silou Volvo a V40 to pokračuje. Je standardně vybavena bezpečnostními prvky včetně vylepšené verze inteligentního systému City Safety. Používá se laser, který monitoruje dopravu před vozidlem a automaticky zabrzdí, aby zabránil kolizi nebo alespoň snížil závažnost. Nyní pracuje až do rychlosti 31 km / h dříve než 19 mil / hod. A bylo prokázáno, že snižuje kolize o 20%. V40 dostane nový airbag pro chodce, který pracuje mezi 12 a 31 mph. Pokud auto zjistí kontakt s chodcem, uvolní zadní konec kapoty a nasadí airbag, který pokrývá oblast pod zvednutou kapotou plus třetinu plochy čelního skla a spodní část sloupků a. Mezi další funkce patří radarový systém Cross Traffic Alert, který vám pomůže vyhnout se parkovacímu prostoru a uvidíte provoz přicházející z boku a vylepšený informační systém Blind Spot (BLIS).
80%