S90 je zpočátku dostupný pouze s jedním motorem - čtyřlitrovým naftovým motorem o objemu 2,0 litru, který je dodáván ve dvou verzích, a to jak s dvojitými turbodmychadly. D4 je levnější z nich a má 190 koní, ale to, co se zde skutečně počítá, je to 400 Nm točivého momentu, který je k dispozici z nízkých otáček a umožňuje silné, ale bez námahy zrychlení. Výkonnější D5 - který přes jméno již bohužel není pět válců - je stejný motor, ale s výkonem zvýšený na 235PS a další 80Nm točivého momentu. Tato dodatečná síla znamená, že je to asi o jednu vteřinu rychleji než na papíře v rozmezí 0-62 km / h, ale v každodenní jízdě se mezi těmito dvěma lety liší. Pokud kupujete S90, je snadné toužit po D5 - což Volvo také velkoryse nazývá "Powerpulse" - ale D4 má veškerou sílu, kterou kdy budete potřebovat. Samozřejmě klíčový rozdíl spočívá v tom, že model D5 je standardně dodáván s pohonem čtyř kol, D4 je standardně vybavený standardním pohonem předních kol, ale to netrpí. Naopak, verze D4 2.0D je ve skutečnosti oblíbená v modelu S90. Stojí to méně, cítí se stejně rychlé a úspornější s nárokovaným 64,2 mil. Ne že D5 je naprosto chudý s oficiálním číslem 58,9 m, ale stojí 7 000 liber více. Obě verze nabízejí silný výkon a motor pociťuje řez nad většinou ostatních dvoulitrových motorů. Totéž platí pro zdokonalení. Tento motor je neuvěřitelně tichý, díky dobré zvukové izolaci a v kabině není žádné vibrace ani při vysokých otáčkách. To všechno dodává pocitu, že se jedná o luxus, který chybí z dalších dvoulitrových salonů se vznětovým motorem. Zatímco model S90 nahrazuje model S80 řady Volvo, nemohou se při manipulaci se dvěma odlišnými způsoby. Model S90 není šikovný a čtyřválcový, místo toho se cítí překvapivě agilní. Odpovídající řízení je velmi dobré s pěknou hmotností a znamená to, že Volvo jde přesně tam, kde to ukazujete. Při průjezdu přes stožár není ani stíhání sloupku řízení - velká kritika modelu S80. Jedna věc, kterou S90 zdědil, je skvělá jízda. Je to neuvěřitelně pohodlné, a to nejen na dálnici, ale i na špatných venkovských uličkách av okolí města. Tento komfort je dále podporován vynikajícími sedadly s velkým nastavením, což je skvělé auto pro velmi vysoké řidiče. Není tam žádná manuální převodovka, místo toho S90 je dodáván se standardní osm-rychlostní automatická, která je jedna z nejlepších kolem s velmi rychlými, ale hladkými změnami. Jedním z prvků je standardní poloautonomní tempomat. Odpovídá rychlosti vozu dopředu, zůstane ve svém pruhu a dokonce zpomalí až na úplné zastavení, než zrychlí zpět na zvolenou rychlost, to vše bez pomoci řidiče. Řidič potřebuje mít vždycky ruce na volantu a při jízdě na pruhu opotřebovává, ale většinou to funguje dobře a bolest vystupuje z dopravní špičky na dálnici. Jedná se o jednu z několika standardních bezpečnostních technologií, která nastavuje V90 od svých konkurentů.
80%