Velkou novinkou druhé generace modelu Touareg bylo představení hybridního modelu. Ten kombinuje 245 kW třílitrový V6 přeplňovaný benzínový motor s elektrickým motorem s výkonem 35 kW. Dohromady dodávají 283 kW společně s točivým momentem 440 Nm, díky čemuž je akcelerace opravdu solidní - z 0 na 100 km / h se dostává za pouhých 6,5 sekundy, což je dostatečně rychlé na to, aby překonal spoustu sportovních hatchbacků. Co se týče motoru, vlastně se jedná o jednotku Audi a tento hybridní systém je identický jako ten, který je použitý v Porsche Cayenne. Nejvíce působivá je ale jeho efektivita - navzdory jeho obrovskému výkonu produkuje jen 193 g emisí CO2 na 1 km - což je méně než u 3.0 TDI - zatímco spotřeba činí 8.2 l / 100 km. Toho je docíleno díky systému stop / start, který při nižších rychlostech přeruší benzínový pohon (například v zácpách), díky čemuž může Touareg fungovat do rychlosti 50 km / h pouze na elektřině. Tak jako tomu je u ostatních hybridů, baterie pro elektrický motor jsou nabíjeny elektrickou energií, která se získává při brzdění či dojezdu. Hybridy už tu sice nějakou dobu jsou, ale toto řešení je i na dnešní dobu dost chytré. Na hlavní obrazovce v kabině se také nachází displej, který vám společně se stavem baterií ukazuje, jestli jedete na elektrický, nebo benzínový pohon. Touareg Hybrid ale ve skutečnosti není tak dobrý, jak je prezentován na papíře. Aby se pořádně rozjel, je potřeba s ním trošku pracovat, což je neobvyklé, protože by měl mít extra zápřah z elektrického motoru. To má za následek vysoké otáčky a kromě toho tomuto modelu také docela chybí záběr, což se obzvláště projeví, jakmile se dostanete za volant jednoho z dieselových modelů. Nicméně i tak je skvěle zpracován a na městských silnicích je jako doma - je velice tichý, při jízdě nepoužívá žádné palivo, ale jeho příliš citlivé brzdy jsou bohužel zklamáním - pravděpodobně důsledek rekuperace energie během brzdění. Většina lidí volí motor 3.0 V6 TDI a ačkoliv se jedná o základní motor tohoto vozidla, nejvíce mu sedí. Má spoustu výkonu - konkrétně 176 kW, ačkoliv jeho hlavní výhodou je točivý moment 550 Nm. V nízkých otáčkách zabírá bez sebemenšího problému, ale i tak zůstává tichý, takže i při vyšších rychlostech sotva slyšíte zvuk motoru. Rozhodně působí dostatečně rychle a také je ekonomický, průměrná udávaná spotřeba činí 7,4 l / 100 km. Pokud potřebujete více výkonu, k dispozici je také bouřlivé 4.2 TDI. Výkon tohoto motoru s označením V8 se rovná 250 kilowattům a jeho maximální točivý moment 800 Nm, díky čemuž je velice silný za jakékoliv situace. Možná tak rychle nereaguje na sešlápnutí plynu jako menší 3.0 TDI, ale když se výkon dostaví, je jako raketa a když se zařazuje do rychle se pohybujícího provozu, nabírá rychlost neskutečně rychle. Jako ostatní dostupné motory v základu přichází s pokročilou osmistupňovou automatickou převodovkou, která nabízí plynulý, ale rychlý přechod mezi jednotlivými rychlostními stupni. Jestliže se chystáte jezdit do terénu, bude se vám zamlouvat varianta Escape. Je poháněna motorem 3.0 TDI a navíc také vybavena předními i zadními ochrannými kryty podvozku. Má také pokročilý systém pohonu na všechna čtyři kola zvaný 4MOTION s rozvodovkou a předním a zadním diferenciálem. V drsnějším terénu jede opravdu skvěle a je ideální, pokud potřebujete projet vyježděnými cestami nebo vyjet strmý zasněžený kopec během zimy. Většina Touaregů samozřejmě zůstane spíše na asfaltu, i tak je ale tento model velice slušným adeptem. Působí neuvěřitelně hbitě a přestože je svou velikostí i váhou přímo enormní (přece jen váží více než dvě tuny), budete si připadat, jako byste jeli v běžném sedanu nebo kombíku. Ve skutečnosti je o 20 % lehčí než jeho předchozí verze, což poznáte hlavně v zatáčkách, kde budete mít náklon vozidla plně pod kontrolou, a tak s nimi, částečně také díky responzivnímu ovládání, nebudete mít sebemenší problém. Kromě standardního pérového odpružení je jako volitelná položka k dispozici také vzduchové odpružení. Skvěle se hodí například také k tahání přívěsu, disponuje totiž samonivelační funkcí. Světlou výšku vozidla můžete i zvýšit, což by znamenalo, že by pro vás nebyly překážkou ani skalních cesty, standardní nastavení je ale i tak velice působivé. Jízda po dálnici je s Touaregem přímo bezvadná. Uvnitř neuslyšíte zvuky motoru ani silnice a vozidlo také dobře absorbuje nerovnosti na silnici a výmoly. Při předjíždění působí spíše jako luxusní sedan než auto s pohonem na všechna kola.
100%