60%
Obsah
Řidičské dojmy
Nabídka motorů je solidní. Skládá se ze standardního 103 kW 2.0 TDI a zajímavého 110 kW 1.4 benzínu s turbodmychadlem.
V případě dieselu se můžeme těšit z automatické převodovky, díky které má navrch oproti konkurenci, mezi kterou patří třeba Honda CR-V, Toyota RAV-4, Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander či Peugeot 4007. Jedná se o opravdový šestistupňový automatický měnič točivého momentu, ne žádný pseudo automat ani DSG.
V terénu si taky nevede špatně. Alespoň pokud je řeč o verzi…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Jakmile vyjedete z bahnité cesty, nemusíte se bát, že byste si při vystupování zašpinili kalhoty o dveře, jelikož mají chytře zpracované těsnění, díky kterému zůstávají zcela čisté.
Novou volitelnou položkou v nabídce je také satelitní navigace, kterou lze naprogramovat tak, aby vám ukázala okružní trasu nebo si dokonce zapamatovala, kudy jste jeli. Spolu s ní dostanete také kompatibilitu MP3 s automatickým přepínáním mezi šesti disky, připojení AUX a reverzní kameru se systémem překrytí tvarů pro snadnější použití.
Také si můžete připlatit za asistenční systém při parkování, který nejenže zahrnuje přední a zadní parkovací senzory, ale také za vás auto rovnou zaparkuje. Stačí, když stisknete tlačítko Park Assist a pomalu projedete okolo vybraného parkovacího místa. Systém vám řekne, kdy zastavit, zařadit zpátečku a pustit volant a poté automaticky zajede s vozidlem na zvolené místo. Pořád sice musíte šlapat na brzdový a akcelerační pedál, ale alespoň se vyhnete tomu, že byste to “nevyměřili”, což už se mnohým z nás častokrát stalo.
Parkovací brzda je elektrická, spustí se při stisknutí tlačítka a pak se automaticky zase vypne, hned co se začnete pomalu rozjíždět. Asistent rozjezdu do kopce automaticky udržuje vozidlo na místě bez toho, aniž byste se museli dotknout brzdového pedálu.
Všechny další vychytávky najdete v sekci specifikací. Určitě bych vám ale doporučil, abyste si u verze S připlatili za kůží potažený multifunkční volant, protože ten základní je vyrobený z tvrdého plastu, vůbec není pěkný a ani se dobře nedrží.
Recenze automobilu
Ach ne, další auto s pohonem na všechna čtyři kola? To už jsou na tom silnice tak špatně? Co přijde dalšího? Audi Hiawatha? Podle mých informací se Volkswagen Tiguan umístil na 63. místě na britském seznamu nejlepších SUV. Nejste aspoň trošku zvědaví?
Zajímavou novinkou je to, že jsou jeho zadní sedadla posazená o něco výš než ta přední, ve stylu Land Roveru Freelander, díky čemuž budou mít děti o něco lepší výhled vpřed a nebudou se muset natahovat mezi rodiče na předních sedadlech. Jsou…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- Původně byla jízda příliš ztuhlá. 2.0 TDI PD už není nejlepší. Spotřeba paliva není žádná sláva.
- Slušné SUV s možností automatické převodovky. Pohodlná sedadla. Verze Escape vhodná k jízdě v terénu. Volitelný asistenční systém při parkování funguje dobře. Od faceliftu ze září 2011 je mnohem lepší.
60%
Volkswagen Tiguan na prodej
- Vyrobeno
- 2011
- Tachometr
- 166 000 km
- Cena
- 259 000 Kč
- Vyrobeno
- 2012
- Tachometr
- 111 240 km
- Cena
- 299 000 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 148 400 km
- Cena
- 268 000 Kč
- Vyrobeno
- 2012
- Tachometr
- 163 800 km
- Cena
- 299 900 Kč
- Vyrobeno
- 2009
- Tachometr
- 203 509 km
- Cena
- 174 999 Kč
- Vyrobeno
- 2018
- Tachometr
- 109 571 km
- Cena
- 499 000 Kč
- Vyrobeno
- 2014
- Tachometr
- 212 107 km
- Cena
- 309 999 Kč
- Vyrobeno
- 2008
- Tachometr
- 150 795 km
- Cena
- 189 900 Kč
- Vyrobeno
- 2012
- Tachometr
- 78 196 km
- Cena
- 285 000 Kč
- Vyrobeno
- 2009
- Tachometr
- 137 346 km
- Cena
- 219 000 Kč