Zásuvný hybridní systém Passat GTE je ideální pro krátké dojíždění, protože při plném nabití může vozidlo pokrýt asi 30 mil bez použití benzinu a dosahuje rychlostí až 61 mil za hodinu. Jakmile je baterie vybitá, nebo když systém potřebuje nějaké další zrychlení nebo rychlost, zapaluje se benzínový motor - takže neexistuje žádná úzkostná zátěž, jako v čistém EV. Nabíjení baterie trvá čtyři hodiny a 15 minut od třípólového konektoru, nebo dvě a půl hodiny od nabíječe s vysokým výkonem. Funkce nabíjení mohou být monitorovány vzdáleně prostřednictvím aplikace pro smartphony propojené s automobilem, takže poplatek může být spuštěn v noci, což může být levnější u některých energetických tarifů. Vzhledem k tomu, že zkouška oficiální ekonomiky je založena na krátkém běhu z plného nabití, oficiální číslo 166mpg není realistické v každodenním řízení v reálném světě. Dlouhá jízda na dálnici uvidí pokles ekonomiky mezi 30-40mp, zatímco smíšená jízda s plným nabitím přinese ekonomiku 60-70mpg. Takže u řidičů s vysokou kilometrovou výbavou je stále ještě lepší. Na plusové straně je kombinace 1,4-litrového benzínového motoru TSI, elektromotoru a šestistupňové převodovky DSG opravdu dobře. Je to velmi hladké, mimořádně tiché a poskytuje působivý výkon. Špičkový točivý moment je 400Nm a maximální výkon je 218PS, takže je k dispozici dostatek předjíždění. K dispozici jsou čtyři režimy pohonu. Standardní hybridní režim automaticky volí mezi elektrickým a benzínovým napájením a je zde také čistě elektrický režim. Režim nabíjení udržuje dobíjení baterií, což je užitečné na úseku dálnice - což znamená, že elektrický náboj může být uložen pro městskou jízdu. Existuje také režim GTE, který kombinuje jak elektrické, tak benzínové zdroje energie, aby zajistil nejlepší možný výkon. V tomto režimu může Passat GTE spravovat rychlý 0 - 62 km / h za 7,4 sekundy jako sedan nebo 7,6 sekundy jako majetek. Je zřejmé, že to není ideální pro palivovou účinnost. Prostřednictvím rohů může být cítit mimořádná hmotnost akumulátoru a motoru - GTE se necítí obzvlášť hbitý nebo agilní - ale je jistě předvídatelný a předvídatelný. Kvalita jízdy je v pořádku dobrá, ale zvlnění a vývrtky lze cítit, zejména při nižších rychlostech. Standardní vybavení zahrnuje adaptivní tempomat, který je na dálnici výborný, a to při stresu z rušných úseků. Může dokonce detekovat provoz v předjíždějícím pruhu a vyhnout se závazku, pokud nedojde k použití škrtící klapky. Passat GTE má také standartní autonomní nouzové brzdění, zatímco pokročilejší technologie, jako je jízdní pruh, je volitelná.
80%