Volkswagen Passat B6 se na trhu vyskytuje hned s několika pohonnými jednotkami. Jednou z nich je benzínový šestiválec FSI se zdvihovým objemem 3,189 l a s užším úhlem mezi válci, tak jak jej známe například z modelu Golf Mk IV R32. Podobnost bychom našli i s V-šestkovými motory s širším úhlem a objemem 3,123 l, kterými byly osazovány konkurenční vozy Audi A4 nicméně rozvodový řetěz je u VR6 FSI Passatu B6 úplně jiný, protože motor je jinak uložený. Pohonná jednotka je totiž, oproti původnímu podélnému zavěšení nad předními koly, uložena napříč. Výhody nového konstrukčního řešení jsou patrné okamžitě. Passat generace B6 je velmi příjemné auto k řízení. Není to žádný sporťák, ale nabízí kvalitní jízdní vlastnosti a nezáludné snadné ovládání, které sice může v krajním případě vést až k nedotáčivosti vozidla, jenže až v rychlostech do kterých se běžný řidič pravděpodobně nedostane. Výborná je nízká hladina hluku, žádný řev větru, žádný hluk od pneumatik nebo motoru. A možná ani nezaslechnete zvukový projev komplexu elektronických bezpečnostních prvků, protože základní dynamika vozu je tak dobrá, že zkrátka málokdy mají potřebu dát o sobě vědět. Jízda s Passatem B6 není sice puntičkářsky přesná a nemá ani sportovní nádech jako když si osedláte třeba Mondeo. Nevykouzlí vám takový ten úsměv na tváři, jaký má malé dítě, když dostane skvělou hračku. Ale to neznamená, že je s ním něco špatně, naopak takhle může vypadat kvalita sama. Passat osazený 2.0 TDI dosahuje rychlosti 51,5 km/h se zařazenou šestkou při tisícovce otáček. Pokud se dostanete do kolony, ale vaše cestovní rychlost neklesne po 80 km/h pak můžete bez problému nechat zařazenou šestku. Model s motorem 2.0 FSI se dokáže pohybovat rychlostí 35,4 km/h v tisícovce otáček a při zařazeném šestém rychlostním stupni. Je to sice velmi nízká rychlost, ale přesně odpovídá výkonu a točivému momentu dvoulitrového zážehového motoru. Milovníci karavanů by se mohli úspěšně dohadovat o tom, který z obou modelů je lepší pro jízdu s domečkem na kolečkách a boj by to byl vyrovnaný. Nakonec by to ale patrně stejně vyhrál 2.0 TDI, protože má možnost táhnout těžší brzděný přívěs s hmotností 1800 kg. Z venku z některých úhlů vypadá Passat B6 velmi dobře. Pochválit musíme zejména světlomety. Nicméně při podélném pohledu je přímá křivka probíhající do tří čtvrtin vozu příliš ostrá, upoutává pozornost a ruší tak jednoduchý elegantní tvar. Předchůdce Passatu B6 byl často označovaný jako konkurent modelu Mercedes Benz C-Class. Nabízel totiž stejnou kvalitu s možností vyšší výbavy za stejné peníze. Passat B6 pokračuje v nastaveném trendu a v porovnání se svým předchůdcem je jednoduše mnohem lepším autem.
40%