Od svého uvedení na trh v roce 2013 se Golf prodává se širokou škálou různých motorů, které se pohybují od malého, ale výkonného 1,0-litrového benzínu až po motor s objemem 2.0 litru o výkonu 310 koní. Dobrou zprávou je, že mezi nimi není špatný motor – všechny jsou efektivní, hospodárné a výkonné. Pokud budete chtít koupit Golf VII vyrobený před rokem 2017, pak doporučujeme zvolit benzínovou variantu TSI se zdvihovým objemem 1.4 l, který přináší směsici skvělého výkonu, hladkého chodu a malých nároků na množství pohonných hmot. Po roce 2017 se objevuje stejný motor s vyšším objemem a to 1.5 l. Benefitem je o trochu vyšší výkon, ale stejně rozumné provozní náklady. Dokonce i malý 1,0-litrový benzín v Golfu sedmé generace dobře funguje a dává mu až překvapivé zrychlení. Nízká spotřeba pohonných hmot, to je parametr, který je vyzdvihován a plní titulky článků v médiích. Pravdou však je, že jsou to jen čísla na papíře, která v reálném provozu nejsou dosažitelná. Zde proto máte spotřebu, kterou v průměru uvádí vlastníci vozu: 4,7 l na 100 km, což vůbec není špatné. Vznětové motory mají výkon od 115 koní do 184 koní. Chcete-li znát naše doporučení, pak si myslíme, že nejlepší volbou naftového motoru je 2.0-litrový TDI s výkonem 150 koní. Jeho přednostmi jsou velký výkon, nízké emise a nízká spotřeba paliva. Ale i když zvolíte sportovnější GTD se 184 koni, účty za pohonné hmoty nebudou nikterak dramatické. V nabídce jsou modely, kterým jsme věnovali vlastní recenze, a proto se o nich rozepisovat tady nebudeme. Jde o model GTI a vysoce výkonnou verzi R. K dispozici je také čistě elektrický E-Golf a plug-in hybrid Golf GTE. Volkswagen Golf VII vyniká všestranností. Chová se skvěle v tolika různých situacích, až to vypadá, že tenhle model opravdu sedne každému, ať už jste řidič začátečník nebo automobilový nadšenec. Je doma na dlouhých dálničních trasách stejně jako v rušném městě plném dopravních omezení. V obou případech je překvapující, jak málo hluku se dostane do kabiny. Navíc Golf nabízí báječně vyvážené řízení. Jednoduše se ovládá, ale současně neztrácíte pocit pevného a stabilního vozu. Také na silnicích nižších tříd jsou znát vylepšení nové generace Golfu. Vůz projíždí zatáčkami přesně, sebejistě a bezpečně. Tlumení je rovněž excelentní a kombinuje komfortní jízdu s dobrými jízdními vlastnostmi a dobrou ovladatelností při průjezdu zatáčkami. Přesně to dělá vůz příjemným, ať už máte náladu trochu si zařádit nebo naopak relaxovat nebo prostě dojet jen z bodu A do bodu B. Pokud jste rozhodnuti pro model SE nebo vyšší, pak vězte, že úroveň bezpečnosti i pohodlí je na vysoké úrovni, s adaptivním tempomatem a systémem automatického nouzového brzdění ve standardu. Navíc dostanete i automatické stěrače, automatická světla a omezovač rychlosti.
80%