Bojíte se, že když se řekne hot hatch, znamená to každopádně auto s tuhým řízením? U Golf GTI rozhodně mít strach nemusíte. Nabídne vám příjemně vyvážené řízení a zatáčkami doslova protéká. Není to auto, které byste museli řídit agresivně, můžete ho řídit klidně a jemně a to i ve vysokých rychlostech a pořád budete mít čas na to věnovat se sami sobě. Vůz GTI má pohon na předních kolech, což také může vzbuzovat obavy. Ty jsou oprávněné na příklad u Focusu ST, ale Golf GTI je tak dobře sestaven, že dokonce i když sešlápnete plyn až k podlaze při výjezdu s křižovatky, kola se zaboří do asfaltu, a ani malinko nezahrabou. Na vozu GTI je bezpochyby nejlepší jízda. Golf GTI se pohybuje neuvěřitelně hladce, plynule a ochotně se podřizuje vašemu řízení. Vlastně to není zas až takový sporťák, jak se tváří a snadno můžete přesvědčit celou rodinu, že GTI je skvělou volbou pro každodenní rodinné využití. To nelze říct o každém vozu v kategorii hot hatch. S GTI můžete ukusovat dálniční kilometry dlouhých tras a v rychlosti 113 km/h se pořád budete cítit uvolněně, jako byste seděli v klasickém dieselovém modelu. Ale pozor, neznamená to, že by snad GTI neuměl být pořádně ostrý. I když pořádně přitlačíte nohu k podlaze, díky dostatečné tuhosti karoserii projíždí zatáčkami sebejistě a reaguje předvídatelně a bezpečně. Zkrátka pouto důvěry vozu a osoby za volantem u GTI jednoznačně funguje. K vlastnostem jako krátká odpověď při řazení rychlostních stupňů a přesně pracující spojka se přidává i rychlá reakce na pokyn vpřed. GTI je zkrátka králem. A jak to tak bývá je okolo spoustu dalších hot hatchů, které by mu chtěli korunu ukrást. Většina z nich má dokonce i větší výkon. Jako například Ford Focus ST nebo Renault sport Megane. Oba se mohou pyšnit výkonem až250 koní a navíc jsou levnější. Aby nebyl Volkswagn pozadu představil, proto balíček „Performance Pack“, s nímž Golf GTI dosahuje výkonu 230 koní, navíc získal lepší brzdy a na předních kolech je samosvorný diferenciál. Právě samosvorný diferenciál je ta nejlepší věc na celém balíčku. Jde o nový systému, který na rozdíl od šnekových a lamelových samosvorů dokáže výrazně vylepšit trakci i v nízkých rychlostech. Nový samosvorný diferenciál má skvělou účinnost, kola čistě přenášejí výkon na podložku a pneumatiky nemají šanci proklouznout. Navíc vše se děje tak rychle, že si toho vůbec nevšimnete. Vyzkoušeli jsme systém na závodním okruhu a tak můžeme bezpečně říci, že tento nový samosvorný diferenciál pracuje neuvěřitelně efektivně. Trochu smutný je fakt, že balíček Performance Pack Golfu pocit většího výkonu nedodal. Posuďte sami. Standardní GTI dosáhne z 0 na 100 km/h za 6,5 s a vylepšené GTI za 6,4 s. Otázkou proto zůstává, jestli balíček stojí za to. Co se týká ekonomiky provozu, tady odpověď nenajdete neboť obě verze jsou na tom stejně. Průměrně mají spotřebu 5 l na 100 km a do ovzduší vypustí 139 g/km CO2. A tak zbývá ještě zvážit, jak se při případném budoucím prodeji Performance Pack promítne do hodnoty vozu.
100%