Někteří výrobci označují své sportovní verze hatchbacků zkratkou GTI, ale opravdový GTI je jen jeden, Golf GTI. Sedmá generace Golf GTI sleduje osvědčený recept: přeplňovaný dvoulitrový motor TSI, který dává vozu výkon až 220 koní, pohon na předních kolech a jak s potěšením říkáme milovaná károvaná sedadla. Samozřejmě od původního Golfu GTI z roku 1976 se nový vůz liší podstatně. Nicméně je pěkné vidět, že Golf GTI přežil zklamání čtvrté generace z konce devadesátých let, která byla osazena sice dvoulitrem, ale generujícím výkon pouhých 115 koní. Což rozhodně není výkon auta, jež si říká sportovní. Naštěstí jsou tyto dny dávno pryč a Golf GTI je opět skvělým výkonným automobilem. A dokonce tak vypadá i na první pohled. Ostré linie nového Golfu se dokonale přizpůsobují představám o GTI a pasují i ke krásným lesklým 18palcovým litým kolům, které jsou nyní ikonou designu verze GTI. K dispozici je spousta v historii osvědčených prvků, jako je červená linka na mřížce chladiče, která nyní pokračuje až na světlomety. Těmi jsou mimochodem xenony již ve standardní výbavě. Zadní část vozu zdobí sportovní nárazníky a dvojice koncovek výfukového systému, které Golfu GTI dávají sportovní vzhled, ale mají i svůj účel na rozdíl od výfuků nafoukané ostré Astry VXR. Interiér kombinuje vysokou kvalitu konvenčního Golfu s pěknými detaily, které značí, že jde o GTI. Jsou to především již zmiňovaná károvaná sedadla, červené prošití na zploštělém volantu a stylová řadicí páka typická pro Golf. Ideální jízdní polohu může zaujmout jakýkoliv řidič díky nastavení sloupku řízení i sportovních sedadel, které také poskytují vynikající postranní oporu. Celkově lze bez uzardění říci, že Golf GTI je nejlepším hot hatchem na trhu. Jistě, někteří jeho soupeři jsou rychlejší nebo mají lepší zrychlení, ale ani jeden z nich se nevyrovná všestranným schopnostem Golfu GTI a jeho kombinaci síly a jemnosti.
100%