Řada Volkswagen Golf Estate VII je nabízena se stejnými motory jako verze hatchback, což znamená výběr z pěti benzínových a čtyř dieselových variant. Nejmenším motorem je 1,2 litrová přeplňovaná benzínová pohonná jednotka, která produkuje výkon 85 koní. Je to překvapivě silný motor díky zdravému točivému momentu 160 Nm v 1400 otáčkách. Jednoduše není třeba příliš vysokých otáček, abyste získali slušný výkon. Stejný motor avšak naladěný na výkon 105 koní pracuje v mírně širším rozsahu otáček a dosahuje o něco vyšší točivý moment 175 Nm. Pokud budete chtít často jezdit s naloženým autem, pak doporučujeme sáhnout spíše po této variantě. Každopádně emise i spotřeba pohonných hmot jsou u obou motorů velmi příznivé. Oficiálně jezdí verze s nižším výkonem za 4,16 l/100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 115 g CO2. Dalším zástupcem benzínové flotily je model s motorem 1.4 l TSI a výkonem 122 koní, který dosahuje točivého momentu 200 Nm. Ani tento motor není žádný žíznivec a podle oficiálních čísel si dá 4,4 l pohonných hmot na každých 100 km a do ovzduší vypustí 124g CO2. Je pěkně živý a umí držet tempo i v dálničních rychlostech. Existuje také ve verzi s výkonem 140koní, která má podobnou charakteristiku, ale navíc přináší přeci jen lepší zrychlení a to bez dopadu na ekonomiku provozu nebo emise. Diesely začínají na zdvihovém objemu 1.6 litrů a na výkonu 90 koní. Motor 1.6 TDI má opravdu nízké emise 102 g/km. Nicméně dokážete jít ještě níž. Model se 110 koňmi BlueMotion, který je nižší a má lepší aerodynamiku, dokáže vyprodukovat jen 87 g CO2 na kilometr. Doplňme ještě jeho oficiální spotřebu 2,8 l na 100 km. Volkswagen dále nabízí verzi o stejném objemu 1,6 TDI s výkonem 105 koní. Ať už si vyberete kteroukoli z nich, dostanete poměrně podobný výkon a dostatek točivého momentu. Zkrátka vůz ideální pro jízdu na dálnici, tažení přívěsu nebo pro odvoz těžkého nákladu. Dieselová řada je doplněna o 2,0 litrový 110 kW TDI, který produkuje točivý moment 320 Nm. Ten se hodí pro zákazníky, kteří chtějí za autem tahat obytné přívěsy nebo jezdit s pořádně naloženým vozem plným těžkého nákladu. K běžnému užívání Golfu Estate, ale takový motor vlastně nepotřebujete. Navzdory znatelně vyšší ceně je Golf Estate jen o 30 cm delší než hatchback, což přináší klady například při parkování. Pro ty, kteří mají rádi asistenty a automatické funkce je dobrou zprávou, že Golf Estate sedmé generace umí zaparkovat zcela sám. Systém jsme vyzkoušeli a funguje dobře. Bez ohledu na vybranou motorizaci Golf Estate je velmi všestranný a snadno ovladatelný vůz. Ať už potřebujete šlápnout na plyn, být pryč například z nějaké nemilé situace, nebo jen potřebujete nastavit rychlost a překonat dlouhou trasu z bodu A do bodu B, pro Golf Estate VII nic není problémem. Harmonická stabilní jízda, snadná manipulace, čisté manévrování a předvídatelné chování vozu při průjezdu zatáčkami, to vše na vás udělá dojem. Řízení i pedály jsou dobře vyvážené a mají rychlou odezvu. Převodovka pracuje hladce a řazení je lehké a přesné. Všechny vozy mají elektronickou ruční brzdu, což v podání Volkswagenu vůbec není špatná věc. Automaticky drží vůz, aby se nerozjel dozadu, a pomáhá k plynulejšímu rozjezdu.
80%