Na rozdíl od Hondy se Volkswagen nevrátil k levnější zadní nápravě s vlečnými rameny a nový Golf tak disponuje multilinkem stejně jako jeho rivalové Focus a Mazda 3. Jedna z motorizací nabízí malou benzínovou pohonnou jednotku se zdvihovým objemem 1,4 l a s řetězovým rozvodem. Díky zařazenému vodou chlazenému turbodmychadlu dodává výkon 122 koní a točivého momentu 200 Nm je dosahováno už v 1500 otáčkách. K dispozici je ve standardní výbavě šestistupňová převodovka, kdy na šestku při tisícovce otáček dosáhnete rychlosti 48 km/h, což je na malý motor 1,4 l pěkné. Turbo je neunavitelné a poskytuje motoru silný, příjemný a dobrý tah. Jako „jednačtyřka“ TJET ve Fiatu Bravo. V zadní části vozu je dostatek místa hlavně nahoře v oblasti nad hlavou pasažérů. Verze sedanu mají k dispozici tunýlek pro přepravu dlouhých věcí a radost mohou mít golfový nadšenci, protože touhle „dírou“ protáhnou i celý golfový vak. Když se podíváme pod podlahu zavazadlového prostoru neobjevíme tam již plnohodnotné náhradní kolo. Ale co, alespoň ušetříme nějaké to místo třeba na nákupy. Golfem VI se na silnici pohybuje příjemně a klidně. Bohužel odezva řízení není tak dynamická, jak bych si představoval. Není to nijak hrozné, ale ve srovnání s Focusem nebo Meganem je k zatočení potřeba více síly. Golf šesté edice neprošel ani testem vzhledu. K hodnocení designu jsou přeci jen více předurčeny ženy a tak jsem si jejich názor vypůjčil. Golf VI je prý úplně bezvýrazný vůz. Pravdou je, že pokud ho zaparkujete vedle jeho předchůdce, můžete mezi nimi najít nějaké rozdíly, ale ukážete-li fotku nového Golfu své ženě a později druhou fotku Golfu II, bude pro ni těžké rozhodnout, které z aut je to novější. Nicméně pořád tenhle vůz odvádí práci, jakou od Golfu očekáváme, což vede k tomu, že stále vyniká mezi hatchbacky střední třídy. Vnitřní provedení je velmi pěkné a posiluje pocit, že jste si vybrali vůz s vyšší kvalitou než je obyčejný Ford. A pak je tu motor. 1.4 TSI je opravdu příjemná záležitost, rozhodně mnohem lepší alternativa než průměrný 1.6 TSI nebo motor 1.8 obývající kapotu Fordu.
60%