Není jednoduché vylepšit něco, co je téměř dokonalé, ale Volkswagenu se to povedlo. Golf VI je uhlazenější, pohodlnější a dává pocit vyšší kvality než jeho předchůdce. Zdálo by se, že dává nový standard hatchbackům střední velikosti. Nová generace Golfu v podstatě není novým vozem, ale jen upravenou verzí z roku 2004 s malými, ale klíčovými inovacemi. O tom nejvíce vypovídají stejné jízdní vlastnosti jako u předešlého modelu. Golf VI se pohybuje neuvěřitelně klidně, harmonicky a dává pocit, že sedíte v mnohem větším autě. Kvalitní povrchová úprava interiérových ploch je dokonale doplněná a prémiový set ovládacích prvků. Vůz se navíc může pochlubit i některými moderními technologiemi jako je chytrý adaptivní podvozek ACC. Systém nastavuje tvrdost podvozku podle zvoleného jízdního režimu. V nabídce je široké spektrum hospodárných motorů, nesáhnete špatně, ať už zvolíte diesel nebo benzín. Testovaný benzínový motor 1.4 TSI s výkonem 122 koní je velmi dobrou volbou. Nabízí excelentní točivý moment a plynulý chod i v nízkých otáčkách. Působivá je také spotřeba modelů s technologií Bluemotion, která se u 1.6 l TDI motoru pohybuje na úrovni 3,2l na 100 km a emise CO2 jsou pouhých 99g/km. Bohužel TDI motory se ukázaly jako nevhodné pro časté krátké jízdy zejména v chladném prostředí. Zlobili pak systémy úpravy spalin recirkulace výfukových plynů EGR a filtr pevných částic DPF. Nicméně pro delší vzdálenosti jsou naprostými ideály. Pokud s Golfem hodláte zdolávat jen kratší trasy, pak jsou mnohem lepší alternativou motory 1.4 TSI nebo 1.2 TSI.
60%