Nabídka motorů je hodně podobná jako u řady hatchbacků, i když je o malinko užší. Všechny motory představují kombinaci slušného výkonu a dobré hospodárnosti. Dva malé benzínové motory 1.2 TSI a 1.4 TSI - patří mezi nejlepší pohonné jednotky, které Volkswagen vyrábí a přinášejí skvělý výkon v kompaktním balení. Oba jsou přeplňované a pod kapotou vykouzlí stádo 105 nebo 122 koní, což je mnohem více, než byste od takových mrňousků čekali. Kromě toho, že jsou výkonné i zábavné díky vynikající akceleraci, kterou vozům propůjčují. Je to dáno jen nepatrným zpožděním při aktivaci turba. Obě pohonné jednotky jsou rovněž hospodárné a například model 1,4 TSI je schopný dosáhnout spotřeby pouhých 5l na 100 km. Tyto dva malé benzínové motory mohou být sebelepší, a přesto si většina lidí vybere jeden z dieselů. Nejmenší z nich má zdvihový objem 1,6 litru a výkon 90 nebo 105 koní. Většina kupujících si vybírá verzi s výkonem 105 koní, která je k dispozici u všech modelů (90 koní najdete pod kapotou jen u vozu ve specifikaci S). Motor je vybaven technologií Bluemotion Technology. Díky ní získal například funkci start/stop, emise CO2 stlačil na 109 g /km a spotřebu paliva udává 3,5 l/100 km. Pokud hledáte větší výkon, pak nejspíš zvolíte dvoulitr TDI s výkonem 140 koní. Přeci jen uvede vůz hladčeji do kultivovaného živého pohybu, než 1.6 TDI a ze zastavení vytáhne stovku za 9,4 sekund. Navíc papíry uvádí maximální rychlost 208 km/h. Je to také dobrá varianta, pokud za autem chcete táhnout přívěs. Oproti motoru 1.6 l, který může táhnout brzděný přívěs o maximální hmotnosti 1400 kg, může dvoulitr táhnout přívěs o 100kg těžší. Venku na silnici si nevšimnete, že sedíte v kombíku. Ať už vyberete jakýkoliv motor, bude natolik silný, že rozdíl od hatchbacku nepoznáte. Komfort je jedním z trumfů Golfu VI Estate. Má totiž velmi dobré tlumení, ať jedete jakkoliv rychle, díry a hrboly se vpíjí do tlumičů a k vám žádné nárazy nedorazí. Řízení je výborně vyvážené a poskytuje řidiči dobrý pocit opory a snadné manipulace navíc modely s manuální převodovkou vynikají plynulou změnou rychlostních stupňů. Dokonce i plně naložený Golf Estate vzbuzuje obdiv díky svým dobrým jízdním vlastnostem. I když zatížíte zadek, vůz se nijak nekroutí, zůstává pod kontrolou a udržuje klidnou stabilní jízdu.
80%