Pokud se vám zdá, že 220PS Volkswagen Golf GTI je pro vás příliš pomalý, pak se nebojte - má velký bratr. S výkonem 300 koní a pohonem všech kol je Golf R extrémně schopný, ale je také mnohem více zdrženlivý, utlumený a vyzrálý než konkurenti jako Honda Civic Type-R a Ford Focus RS. Vizuálně Golf R není tak dramatický. Odznaky R jsou malé, není příliš velké zadní křídlo a karoserie je poměrně tlumená. Existují však náznaky, že pod vozem číhá výkonné auto. Quad výfuky z výfuku, velké koly z lehkých slitin a kouřové zadní čočky nevykřikují "moc", spíš to šeptají. Pod kapotou je 2,0-litrový čtyřválcový přeplňovaný benzín, který vypouští točivý moment 300PS a 380Nm. Důležité je, že točivý moment je k dispozici od 1800 ot / min do 5500 ot / min, takže je spousta snadno přístupných předjíždění, a to téměř bez ohledu na to, jakou rychlost jste. Zrychlení z 0-62 km / h trvá 5,1 sekundy s manuální převodovkou a zatáčením v zatáčkách je obrovské. R může být řízen absolutní jistotou, a to i přes působivý výkon, s velkým řízením těla a přesným řízením. Uvnitř je stejně zdrženlivý a dobře vyrobený jako kterýkoli jiný Golf, který nabízí třídveřové, pětidveřové a tělo. Je dobře vybavený, s ovládáním klimatizace, navigačním systémem s dotykovým displejem, automatickými světly, automatickými stěrači a tempomatem, který je standardně dodáván spolu s volitelnými režimy jízdy. To vše je mimořádně impozantní, ale navzdory jeho všestranným schopnostem postrádá šumivou a charakteristickou osobnost některých soupeřů, především Ford Focus RS. To je velmi dobrá věc pro kupce, kteří nechtějí, aby se na silnici dostala tak velká pozornost, ale pro ostatní to bude Golf R - i přes svůj výkon - cítit trochu chladno.
80%