První důležitý důležitý prvek pochází z doby, kdy ještě jezdily parní lokomotivy. Říká se mu Wattův přímovod a originálně byl navržen Jamesem Wattem, aby zamezil pohybu pístu parních motorů v přímé lince. Když se použije u odpružení auta, zabraňuje relativnímu pohybu do stran mezi nápravou a karosérií auta mnohem efektivněji než Panhardova tyč. V případě nové Astry technikům umožnil použít mnohem měkčí zadní nápravu, a tak implementovat i měkčí pružiny bez toho, aniž by došlo k narušení jízdní stability. A funguje skvěle. Vozidlo zatáčí tak plynule a přirozeně, že se může stát, že zatáčkou pojedete o 30 km / h rychleji než s běžným odpružením. Zároveň se může kvalitou jízdy rovnat dobré limuzíně, a to i za použití 205/50 R17 pneumatik, se kterými jsme auto testovali my (i když jsou trošku hlučnější). Díky tomu se významně liší od starších modelů Astra, které kvůli tuhému odpružení působily spíše jako sportovní vozy. Další speciální vlastností této Astry je elektrický posilovač řízení. Stejně jako u Renaultu Megan se díky němu technikům podařlo nastavit řízení elektronicky a tak, aby fungovalo správně při jakýchkoli rychlostech a podmínkách. A to se jim povedlo, protože řidič skutečně dostává pocit, že má přehled o tom, co se právě děje s pneumatikami, a ani se nemusí trápit namáhavým točením volantem při parkování. Nabídka motorů je rozumná. 1.4 a 1.6 litrové benzíny s turbem i bez, 1.7 diesely ve dvou verzích výkonu a dvoulitrový diesel. My testovali 103 kW 1.4 turbo, které mimo jiné využívá točivého momentu 200 Nm od 1 850 rpm. Při nízkých otáčkách točivý moment nepocítíte tolik jako u 1.4 litrových turbo benzínů Renaultu a Volkswagenu nebo Peugeotu 1.6 THP. Motor je ale velice plynulý a schopný a na šestý převodový stupeň zvládá 54 - 56 km/ h při 1 000 rpm. Co se týče hospodárnosti, spotřeba činí excelentních 5.9 litru na 100 km a produkce emisí 139 g / km.
80%