Jízda v Astře je jednoduchá, nenáročná a velice pohodlná. Nastavení odpružení je také obstojné - sice vás možná úplně neoslní, ale základy mu jdou skvěle - zatáčky zvládá dobře a stabilita je zaručena i při vyšších rychlostech. Nicméně toto vozidlo není tak hbité jako ostatní kombíky této velikosti a pokud musíte čelit hned několika prudkým zatáčkám za sebou, zjistíte, že se Astra rozhodně nemůže řadit mezi sportovní auta. Řízení působí lehce a i když je responzivní, neposkytuje řidiči takové propojení s vozovkou a také má tendenci vyvolávat zpětný ráz v zatáčkách na hrbolatých silnicích. Manuální převodovka je přizpůsobivá, ale není tak propracovaná, jak byste očekávali. Vozidlo však jízdu ve městě zvládá s přehledem díky dobré viditelnosti a lehkému otáčení volantem během parkování. Nabídka motorů pro model Astra Sports Tourer je slušná, začíná 1.4 litrovým VVT 74 kW benzínem, který má variabilní časování ventilů a systém sekvenčního vstřikování paliva. Dále je dostupný 1.6 litrový VVT 85 kW benzín - jediný zážehový motor, který přichází s možností automatické převodovky. Dalším benzínem v Astře Sports Tourer je povedené 1.4 litrové Turbo. Je možná menší, ale díky turbodmychadlu dokáže jeho výkon vyšplhat až na 103 kW, i přes to má ale rozumnou spotřebu 6.1 l / 100 km, zatímco produkce emisí CO2 činí 144 g / km. Krátcé poté, co vyšel Opel Astra Sports Tourer, vstoupil na trh i s motorem 1.3 CDTi ecoFLEX (ecoFLEX je verze Opelu BlueMotion Econetic), a byl tak jedním z prvních Opelů, které dostaly systém stop/start. Tento 70 kW dieselový motor je vybaven filtrem pevných částic a ačkoliv není zrovna tichý, je velice ekonomický. Jeho spotřeba dosahuje 4.1 l / 100 km, po stránce akcelerace už je však línější - z 0 na 100 km /h se dostává za dlouhých 14.2 sekund. Mimo to je k dispozici 1.7 CDTi motor, který je dostupný ve dvou verzích - ta první má 81 kW a druhá 92 kW. Obě přicházejí jak ve standardním, tak i v ecoFLEX provedení (což je mírně matoucí) a stejně jako v případě menšího 1.3 CDTi se nejedná o zrovna vyšperkovaný motor. Navzdory tomu, že mají dostatečné maximální točivé momenty 260 Nm a 280 Nm, jim chybí šťáva při jakýchkoli otáčkách - i když na to zkusíte pořádně šlápnout, výkon klesne velice rychle. Dobrou zprávou je, že je tento motor alespoň hospodárný, jeho spotřeba činí 4.5 l / 100 km ve verzi ecoFLEX a 4.6 l u standardních modelů. Nejlepším dieselem v nabídce je 2.0 CDTi se 118 kW a působivým točivým momentem 350 Nm. Je to nejlepší motor pro každodenní používání a na řazení reaguje velice dobře, kvůli čemuž působí 1.7 CDTi v porovnání trošku lenivě. V základním vybavení má šestistupňový manuál, ale je tu možnost zvolit si i šestistupňový automat. Také je velice hospodárný, jeho spotřeba činí 5.1 l / 100 km v případě manuálu a 5.9 l / 100 km u automatu.
60%