60%
Obsah
Řidičské dojmy
Opel Astra jezdí dobře. Sedadlo řidiče se dá všemožně nastavovat a stejně tak i volant, což znamená, že si udělá pohodlí opravdu kdokoli. Skrze panoramatické přední sklo je navíc velmi dobrá viditelnost. Sedadla poskytují páteři spoustu podpory, což se hodí hlavně při cestách na delší vzdálenosti, i když by nebylo na škodu, kdyby byla o něco měkčí.
Astra ve skutečnosti není tak úplně vhodným autem pro cestování po dálnici. Hluk pneumatik a větru je při vyšších rychlostech dost slyšet a kvůli…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Kabina je vcelku stísněná a i přes to, že působí kvalitně, chybí jí více úložného prostoru. Její rozložení má po stránce ergonomie také mouchy. Větrací otvory jsou umístěny na středové konzoli, což znamená, že přepínače sterea a ventilace najdete až úplně dole a i ovládaní klimatizace je docela matoucí.
Použité materiály jsou ale kvalitní. Prémiový plast přístrojové desky, která je perfektně čitelná, a pevné dveře vám dodají pocit spolehlivosti - což se nedá říct o některých jiných autech této velikosti.
Je ostuda, že i navzdory 350-litrové kapacitě kufru působí ložný prostor drobně, čemuž vůbec nepomáhá vysoká nakládací hrana ani rušivá zadní světla. Pasažéři zadní řady sedadel si však nebudou mít na co stěžovat - budou mít dostatek prostou pro nohy i hlavu.
Dotykové (bezpolohové) páčky blinkrů a stěračů jsou kontroverzní záležitostí - někteří řidiči je milují, druzí nesnáší - Opelu Astra ale alespoň dodávají luxusnější nádech. Samy o sobě vypadají stylově, nicméně je potřeba si na ně zvyknout. Většina lidí proto preferuje standardní ovládací prvky.
Recenze automobilu
Není se čemu divit, že Opel Astra potkáte na silnici opravdu často. Je to schopný rodinný hatchback, který je dobře sestaven a elegantně navržen. Ohledně kabiny se sice setkáme s nějakými nedostatky a kufr zvláštního tvaru je možná zklamáním, ale jedná se o levné auto s dobrým poměrem ceny / kvality.
Ve skutečnosti se dá snadno zapomenout na to, jak revoluční byla čtvrtá generace Opelu Astra, když byla v roce 2004 poprvé uvedena do prodeje. Ve srovnání se svým předchůdcem to byl velký krok…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- Jednotvárná a zvláštně rozložená přístrojová deska, nepříjemný přístup do kufru, u 1.9 CDTI modelů může rozbitá vodní pumpa zapříčinit poruchu rozvodového řemene už po pouhých 65 000 kilometrech, předčasné opotřebení předních silentbloků.
- Ostrý vzhled, pohodlná jízda, responzivní a ekonomické motory, odolné interiérové materiály, velká dostupnost v autobazarech.
60%