Opel Astra GTC byl navržen tak, aby si bez problému poradil se zatáčkami, což se výrobci povedlo, protože je zvládá i v takové rychlosti, ve které by si na ně většina řidičů ani netroufla, a přitom si zachovává pevnou a stabilní jízdu. Při přejíždění přes hrbolaté silnice a výmoly je také relativně pohodlný. 18” ALU kola, která přicházejí ve standardní výbavě (je možné zvolit i 20” kola), disponují pneumatikami s nízkým profilem, který při jízdě poskytuje poměrně dobrou úroveň komfortu. Přední odpružení vychází ze stejného základu, který má i Opel Insignia VXR, a pomáhá zajistit lepší přilnavost k vozovce v těsných zatáčkách, a to i s těžkým dieselovým motorem. Zadní odpružení je stejné jako v případě pětidveřového modelu, ale podstoupilo pár zásadních úprav, aby odpovídalo sportovním specifikacím modelu GTC. Elektrický posilovač řízení dobře reaguje a je příjemně vyvážený, ale nepůsobí tak přímočaře jako u Renaultu Megane Coupe - jednoho z největších konkurentů Astry. Modely základní třídy přicházejí s 1.4 litrovým benzínovým turbomotorem s výkonem 88 kW, který dokonale uspokojí potřeby většiny řidičů, ačkoliv těm náročnějším z nich by mohl připadat trochu slabý. Vylepšená verze tohoto motoru disponuje výkonem 103 kW a z 0 na 100 km/h už to zvládá o něco rychleji. Obě 1.4 litrové jednotky podle oficiálních údajů spotřebují 6 l paliva na 100 km při produkci emisí 140 g / km. Řadu motorů završuje 1.6 litrový benzín, který je velice zábavný a nabízí spoustu výkonu a široké spektrum otáček. Zrychlení z 0 na 100 km/h mu trvá 7,8 sekundy a jeho oficiální spotřeba činí 8.6 l / 100 km s produkcí emisí 168 g / km. Většina zákazníků však volí raději diesel a ty jsou v nabídce celkem tři - dva 1.7 litrové s výkonem 81 kW a 96 kW, z nichž oba mají nízkou produkci emisí 119 g / km a spotřebu paliva 4.5 litru na 100 km, a také jeden dvoulitrový s výkonem 121 kW a slušným maximálním točivým momentem 350 Nm. Ten je z celé řady nejlepší, ale také nejdražší. Může se pochlubit skvělým poměrem mezi výkonem a produkcí emisí - z 0 na 100 km/h se dostane na 8,4 sekundy a při narůstající rychlosti se dokáže opravdu ukázat, přesto je jeho průměrná spotřeba 4.8 l / 100 km a produkce CO2 127 g / km. Všechny varianty jsou vybavené šikovnou, šestistupňovou manuální převodovkou, u které je nejvyšší rychlostní stupeň nastavený hodně vysoko, aby se při cestě po dálnici snížil hluk i spotřeba paliva. Šestistupňový automat je dostupný s 103 kW 1.4 litrovým benzínem a dvoulitrovým dieselem. Adaptivní odpružení FlexRide patří mezi volitelné prvky a umožňuje řidiči manipulovat s nastavením pérování ve třech různých módech - Tour, Standard a Sport - které se liší úrovní tuhosti tlumení a zatížením volantu. Zlepšuje vlastnosti jízdy na hrbolatých a děravých silnicích, avšak za poměrně vysokou cenu. Sportovní nastavení také zesiluje reakci škrtících ventilů, díky čemuž vozidlo působí mnohem živěji.
80%