Toyota si zachovala základní pohonné jednotky od předchozího modelu Prius pro nejnovější generaci, ale s různými změnami ke zlepšení své ekonomiky. Čtyřválcový zážehový motor o objemu 1,8 litru se nachází pod kapotou, zatímco pod podlahou je menší, lehčí akumulátor, než je použitý v odchozím voze, spojený s elektrickým motorem. Motor vyrábí 98PS a 142Nm točivého momentu, zatímco elektromotor má výstupy 72PS a 163Nm. Logicky to znamená, že Prius má špičkový výkon 170 koní, ale není to tak jednoduché, protože motor a elektrický motor současně nevytvářejí špičkový výkon. Celkový maximální výkon systému pro Prius je ve skutečnosti 122 koní. Zastaví Prius rychle a hladce, ačkoli to může být trochu nahlas kvůli automatické převodovce CVT. Je to jen problém při těžkém zrychlení - a je mnohem tišší než odchozí Prius. Pro jízdu po městě je klidný, uvolněný Prius skvělý, takže lehká práce zastaví start provozu. Je to působivé i mimo město. Vylepšená zdokonalení činí z jízdy na dálnici příjemnější a kvalita jízdy je přiměřená i na nerovných venkovských cestách, i když se může dostat trochu vratky, když je povrch opravdu špatný. Prostřednictvím ohybů je Prius předvídatelný a řízení, zatímco na straně světla, je dostatečně přesné, aby vyvolalo důvěru. Největší zásluhou Priusu pro většinu kupujících bude ekologická dostupnost a provozní náklady. Emise jsou 70 g / km na variantách s 15-palcovými koly, s oficiální spotřebou paliva 94,1 m. To se děje pro plug-in hybridní úrovně ekonomiky, ale bez nutnosti připojení do sítě. To znamená, že vezměte oficiální postavy se špetkou soli. Průměrná hodnota skutečného MPG je jen něco málo přes 54 mbar, ačkoli někteří řidiči se přiblížili k 70 mph, takže velmi závisí na tom, jak a kde je vůz poháněn. Kromě toho, téměř 55mpg pro velké, komfortní benzinové vozidlo není špatné.
80%