Na rozdíl od akumulátoru poháněného motoru Mirai má vestavěnou palivovou jednotku, která generuje elektřinu odštěpením elektronů z atomů vodíku. Bezúdržbové ionty vodíku se pak spojují s kyslíkem, čímž vzniká voda, což je jediné emise výfuku, kterou produkuje Mirai. Je dokonce i tlačítko pro vyčištění uložené vody, pokud se chcete předvést. To neznamená, že Mirai je zatím zcela ekologicky šetrný - většina vodíku je vyráběna z fosilních paliv. Hlavními věcmi potřebnými k výrobě vodíku jsou voda a elektřina, takže není důvod, proč by se zvýšila poptávka po obnovitelných zdrojích, jako je vítr, vlny nebo solární energie. Mirai je pohon předních kol s maximálním výkonem 154 koní a špičkovým momentem 335 Nm. Tyto údaje nemusí být příliš velké pro auto, které váží téměř 2000 kg, ale ve skutečnosti je výkon překvapivě rychlý. To platí zejména při stálém startu, protože maximální točivý moment je k dispozici od nulových otáček za minutu. Na silnici je Mirai nerozlišitelný od elektrického vozu. Je to automatická převodovka, která má jediný převodový poměr vpřed. Zrychlení je bezproblémové a téměř tiché, s jen slabým whir pod plnou škrticí klapkou. Vzhledem k tomu, že "motor" nevydává žádný zvuk, ve vývoji se projevily další zvuky, jako je vítr nebo hluk z pneumatik. Výsledkem je, že inženýři tvrdě pracovali na zdokonalení a to opravdu ukazuje. Mirai je neuvěřitelně tichý a klidný na cestách, což dále přispěje k nastavení pohodlí, které poměrně dobře vyvažuje hrudky a nárazy. Kompromis je mírně rychlá vysokorychlostní zatáčka, ale tento způsob jízdy není pro Mirai skutečně takový. Plnění vodíkem trvá přibližně stejně jako plnění benzínem nebo naftou a poskytuje potenciální rozsah více než 300 mil. Nicméně, v současné době existuje jen velmi málo míst naplnění, což dělá Mirai poměrně složitou nabídku pro většinu kupujících, a to navzdory skutečnosti, že je tak snadné a uvolňující se řídit.
60%