Na rozdíl od modelů Citroen C1 a Peugeot 108 je v sortimentu Aygo jen jeden motor - 1,0-litrový tříválcový zážehový motor VVT-i. To bylo přeneseno z předchozího Ayga, ale s různými vylepšeními, přesto má stále stejný bzučivý charakterní zvuk a skřípavý výkon i přes skromné 69PS. Zdokonalení se určitě zlepšilo a motor je nejen tišší, ale díky lepší zvukové izolaci, ale i méně vibrací. S maximálním točivým momentem pouhých 95 Nm musíte motor pracovat poněkud, abyste získali smysluplný výkon, ale je rád, že je v případě potřeby náročný a nebude hrubý. Pomáhá to pozitivní posunutí pětistupňové převodovky, zatímco automatizovaná příručka - x-shift - je k dispozici jako volitelná. Samozřejmě nejlepší je úspora paliva. Manuální Aygo vrátí nárok na 68,9 mpg - zlepšení o 4mpg před tím - zatímco CO2 ve výši 95g / km znamená, že je ve skupině VED. Pomáhá to lehká váha Aygo - je to jen 900kg v jeho nejtěžším - takže čas na 14,2 sekundy není příliš mnoho, o čem se píše doma, Aygo se cítí zřetelně z klidu a zřídka bojuje o tempo. Tam, kde je příjemné překvapení, je na dálnici; při rychlosti 70 km / h motor pouze otáčí při 3000 otáčkách za minutu a je sotva viditelný. Tam je také malý hluk větru. To má dost poke, aby udržel s rychlým tekoucí provoz a můžete šťastně pokrýt dlouhé vzdálenosti v relativně klidném pohodlí. Ve městě Aygo skutečně přichází do vlastních rukou s těsným kroužkem a bez námahy na řízení pro složité manévry. Zadní viditelnost je poněkud narušena narůstajícími dveřmi a silným zadním pilířem, avšak stranou výhledu je dobré. Jezdí dobře i vzhledem k krátkému rozvoru a malým převisům. Je to dotykový skákací efekt, ale mnohem víc, než jakýkoli nepříjemný pocit. Pokud jde o manipulaci, Aygo je hbitý a uklidňující, i když ne tak ostrý, nebo tak chytrý jako Volkswagen Up. Ale je to zlepšení oproti starému vozu Aygo díky tuhší konstrukci karoserie a přímějšímu systému elektrického posilovače řízení. Závěs, stejně jako motor, je přenesen z originálního Aygo, ale byl vylepšen a změny jsou patrné v rohových oblastech, kde je Aygo plochější a má méně těla.
80%