Subaru vyrábí velký systém Symetrického pohonu všech kol, který je standardem pro všechny lektory. Nejen, že poskytuje špatný pocit při špatných povětrnostních podmínkách, ale také funguje velmi dobře v terénu, což činí Forester chytrý nákup pro řidiče ve velmi vzdálených venkovských oblastech. Existují tři možnosti motoru - benzinový motor o objemu 2,0 litru s výkonem 150 koní nebo 241 koní a benzinový motor o objemu 2,0 litru o výkonu 147 koní. Benzín 241PS je omezen na vysokovýkonný model XT a je dodáván pouze s lineartronickým CVT, takže je velmi náročná volba, kterou ocení někteří fanoušci značky Subaru, ale většina z nich se nejlépe vyhnout. Vstupní 150PS benzín je slušný motor, který je dodáván s manuálem jako standardním nebo s volitelným CVT. Vytváří dostatečný točivý moment, aby udržel krok s provozem, a není to příliš špatné, pokud jde o spotřebu paliva a emise, když uvažujete o jeho schopnostech pohonu všech kol, ale lepší je nafta. Není to nejtišší vznětový motor na světě, ale s točivým momentem 350 Nm, který reaguje na pohyb, vytáhne z ohybu a dělá lehkou práci předjíždění. Oficiální ekonomika pro auto je 46,3 mpg, zatímco manuál je oficiálně schopný 49,6 mpg - a modely Subaru mají tendenci dělat dobře v Real MPG, takže tato čísla jsou realistická. Všechny varianty motoru jsou čtyřválcové boxery - ochranná známka Subaru. Výhodou rozložení boxeru je jeho nízké těžiště, které pomáhá zlepšit manipulaci přes ohyby. Je to efektivní, což dává Foresterovi velmi působivou úroveň přilnavosti a vynikající kontrolu nad karoseriemi, a to i přes vysoké tělo SUV. Kvalita jízdy je poměrně dobrá, řeší potíže, rychlostní nárazy a nerovný povrch vozovky bez velkého dramatu - ale zdokonalení by mohlo být lepší. Vznětový motor může být při zatlačení poměrně hrubý a na dálnici velké zrcadla způsobují hluk větru. Není to hrozné, ale určitě bude lepší. Dokonce i když je to schopné, není to vůbec nejpříjemnější auto, které řídíte - řízení není příliš pěkně vážené a postrádá pocit, zatímco manuální převodovka je docela neohrabaná. Impozantně hladký CVT však zlepšuje věci - a je snadné je doporučit, protože se Forester tak dobře hodí. Na rozdíl od ostatních CVT má Subaru Lineartronic předprogramované kroky, takže při zrychleném jízdě funguje jako tradiční auto převodník točivého momentu. Zbytek času se chová jako typický CVT. Takže při jízdě na běžných rychlostních silnicích nebo při jízdě po dálnici je to velmi klidné a uvolněné a jeho vliv na spotřebu paliva není obrovský.
60%