Kupující Smart Forfour si mohou vybrat mezi dvěma malými zážehovými motory - 1,0-litrový tříválcový motor s objemem 71 koní nebo 0,9 litrovým tříválcovým turbodmychadlem s výkonem 90 koní. Oba vyrábějí méně než 100 g / km CO2, což znamená bezplatnou roční silniční daň - a jsou efektivní. Motor o objemu 71PS má oficiální ekonomickou hodnotu 67,3MPg, což je o něco lepší než 65,7mpg motoru 90PS. Ve skutečnosti je nepravděpodobné, že mezi oběma vozy vidíte velký rozdíl, pokud jde o spotřebu paliva, ale uvidíte výrazný rozdíl ve výkonu - motor s výkonem 71PS nedosahuje žádného úderu nad rychlostí města. Je to v pořádku při 30 nebo 40 mil za hodinu, ale jednou na dvojí vozovce se cítí z hloubky. Pokud strávíte nějaký čas na vnitrostátních rychlostních silnicích, pak motor 90PS je ten, který se vydává díky výkonu 135Nm točivého momentu, oproti 91Nm pro méně výkonný motor. Je to mizerný a dostatečně živý způsob, jak předjíždět pomalejší dopravu nebo zvedat strmé kopce, aniž byste přešli přes převody. Forfour má zadní pohon, rozložení pohonu zadních kol, které je v moderních automobilech velmi vzácné. Největší výhodou je velmi těsný kruh otáčení, protože přední kola mají mnohem větší prostor k řízení. V tomto uspořádání jsou mnohem jednodušší zatáčky, těsné parkoviště, úzké uličky a vícepodlažní parkoviště. Navzdory veškeré hmotnosti vzadu se Forfour nikdy necítí nestabilní, a to ani při zatáčení vysokou rychlostí. V cestě nehrozí příliš mnoho, ale auto se rozbíhá a roztáhne se přes hromady, hrboly a výklenky a řízení by se dalo jen trochu větší zátěže na zábavný, zkroucený úsek silnice. Zpřesnění je dobré, a to hlavně kvůli tomu, že je motor v zadní části, spíše než přímo před palubní deskou. Dokonce i na rychlostních silnicích je motor 90PS hlučně pryč, ale volba 71PS je trochu hlasitější, protože je potřeba pracovat mnohem těžší. Starý systém Smart byl nabízen s automatickou manuální převodovkou, která byla velmi pomalá a letargická, když přišla na změnu rychlosti. V nových modelech Forfour a Fortwo bylo toto nahrazeno dvojitou spojkou, která je mnohem šikovnější a mnohem lépe vyhovuje jízdě v městských oblastech, kde je velmi důležité rychlé utahování rychlostí.
80%