Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Škoda

Recenze a test Škoda Superb 2008 - 2015

Recenze automobilů Recenze Škoda Recenze Škoda Superb 2008 - 2015

80% Škoda Superb 2008 - 2015

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (13)

Řidičské dojmy

V řadě Superb jsou dostupné tři benzinové a tři naftové motory, ale většina lidí se rozhoduje pro 2.0 TDI 103 kW, který by se dal považovat za zlatý střed. Původně se jednalo o vznětový motor s přímým vstřikem paliva označovaný zkratkou PD (Pumpe-Düse), ale v únoru 2010 jej nahradil plynulejší a efektivnější 2.0 TDI CR (common rail). Původní PD verze byla výkonná a hospodárná, spotřeba činila jen 4.9 l/100km, nicméně implementace CR systému znamenala velký krok vpřed. Motor je totiž tišší, méně vibruje a svůj výkon dodává mnohem plynuleji. Na rozdíl od PD, kde ve vyšších otáčkách často docházelo k prodlevě, které následoval skoro až nečekaný náběh točivého momentu, CR je mnohem předvídatelnější a po stránce výkonu i plynulejší. Tyto dva motory mají stejný výkon i maximální točivý moment (320 Nm), CR má ale vyšší spotřebu - 5.4l/100km. Zato je ale šetrnější k životnímu prostředí, na 1 km vyprodukuje 143 g emisí CO2 oproti PD verzi, která produkovala 155 g/km. Nejvýkonnější z dieselových motorů je 2.0 TDI CR se 125 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Na každodenní použití je naprosto ideální, z nuly na 100 km/h se dostanete za 8.8 sekund a má dostatečný záběr v nízkých otáčkách pro snadné předjíždění. Je stejně tichý jako verze se 103 kW, a také ekonomický - podle oficiálních údajů jeho spotřeba činí 5.6 l/100 km. Jako volitelný prvek je pro oba 2.0 TDI motory dostupná automatická DSG převodovka (což platí i pro 1.8 TSI). Tato převodovka využívá dvou spojek pro rychlé řazení, avšak při nižších rychlostech může být trošku váhavá, a tak může být k pořádnému rozjezdu zapotřebí silné došlápnutí na pedál. To není zrovna ideální na křižovatkách či kruhových objezdech. Původním motorem základní verze byl 1.9 TDI - naftový motor, který Volkswagen Group používá už několik let. Je velice hlučný a podle moderních standardů ne zrovna vytříbený, takže je docela překvapivé, že jej Škoda do luxusnějšího Superbu zakomponovala. Rozhodně se nejedná o nějakou extra kvalitu. Je rozumně ekonomický, jeho spotřeba činí 5.7l/100km, ale chybí mu propracovanost - není tedy divu, že byl v říjnu 2010 vyměněn za mnohem lepší 1.6 TDI, které namísto systému Pumpe-Düse využívá Common Rail. Ten má stejný výkon jako starší 1.9 TDI - 77 kW a také stejný maximální točivý moment (250 Nm), i když dosahuje svého maxima při nižších otáčkách. Z nuly na 100 km/h se dostávají za přibližně stejnou dobu - 12.5 sekundy, ačkoliv po stránce spotřeby paliva a produkce emisí se dosti liší - verze 1.6 TDI spotřebuje 5 litrů na 100 km a vyloučí 130g CO2 na jeden kilometr. Tento motor také najdeme v modelu GreenLine II (pro původní GreenLine byl použitý 1.9 TDI). Kvůli menším kolům GreenLine II sice není tak úplně stylový, ale změny, které Škoda udělala, rozhodně splnily svůj účel. Díky pneumatikám s nízkým valivým odporem, nižšímu podvozku a pozměněné aerodynamice jeho spotřeba činí jen 4.4 l/100km a množství vyprodukovaných CO2 emisí pouze 114 g/km. Mezi jeho přednosti nepochybně patří i slušný výkon a akcelerace a také tichý chod. Řada s benzinovými motory začíná verzí s motorem 1.4 TSI, který by se možná dal považovat za příliš malý v porovnání s velikostí vozu. Je však vybaven turbodmychadlem a dokonce je výkonnější a rychlejší než dvoulitrový benzinový motor staršího Superbu. Dosahuje výkonu 92 kW a maximálního točivého momentu 200 Nm a funguje překvapivě dobře. Toužíte-li po větším výkonu, pak je tu k dispozici motor 1.8 TSI, který má 118 kW, ale je docela žíznivý - oficiálně uvedená spotřeba je 7.6l/100km. Motorem nejvyšší úrovně je 3.6 litrový V6 - největší z motorů, které se implementují do moderních škodovek. Není tak žádaný, ale Superbu dodává možnost dosáhnout z 0 - 100 km/h za pouhých 6.5 sekund, což je pro vozidla této značky rekordní čas. Tento šestiválcový vidlicový motor má 260 koní, je neskutečně plynulý a za jízdy vydává příjemný zvuk. Nicméně kvůli spotřebě 10.1l/100km a množství vyprodukovaných emisí 235g/km není tou nejrozumnější variantou. Na silnici je Superb jako doma. Bezproblémově zatáčí - perfektně kopíruje pohyby volantem přičemž si zachovává plynulost a stabilitu, a i když se rozhodnete pro větší hliníkové disky a nízkoprofilové pneumatiky, jízda rozhodně není příliš upjatá. Je také velice tichý (na rozdíl od předešlého 1.9 TDI motoru) a i při vysokých dálničních rychlostech neztrácí na dojmu klidného, luxusního sedanu. Přítěží pro Superb ale může být déšť. Dvojité zadní dveře zvané Twindoor nemají stěrače, a tak může pohled do zpětného zrcátka připomínat mokrý sprchový závěs. Některé modely jsou dostupné s pohonem na všechny čtyři kola, což je opravdová rarita. 1.8 TSI společně s 2.0 TDI 103 kW a 2.0 TDI 125 kW mohou být definovány jako 4x4 (model 3.6 přichází s pohonem na všechna čtyři kola v základním vybavení), díky čemuž usnadňují jízdu po zasněžené či namrzlé silnici. Tyto modely jsou tedy ideální volbou pro ty, kdo netouží po robustním vzhledu ani po žádné extra světlé výšce vozidla, ale ocenili by schopnosti 4x4. Vypadají stejně jako standardní modely a nejsou určeny jen pro tažení karavanů či obytných přívěsů. Co se týče ovládání, pohon všech čtyř kol dělá značný rozdíl - ať už z hlediska zřejmých výhod extra pohonu či při vyjíždění z křižovatky během vlhkého počasí nebo přejíždění přes zmrzlý sníh. Na speciálně konstruovaném obvodu s nízkým třením jsme měli možnost porovnat jízdu v 4x4 Superbu s identicky zpracovanou verzí s pohonem na zadní kola. Nejenže 4x4 působí vyváženěji, ale v zatáčkách nevyžaduje příliš intenzivní pohyby volantem a se svým výkonem pracuje mnohem plynuleji a bez toho, aniž by měla přední kola tendenci se protáčet. Největší rozdíl je ale v rychlosti. 4x4 Superb je značně rychlejší a dodává vám větší sebevědomí v zatáčkách. Pohon na všechny čtyři kola se lehce promítá i do spotřeby paliva a produkce emisí CO2. Například u manuálního Superba verze 2.0 TDI s výkonem 103 kW se díky pohonu 4x4 sníží výkon o 70.6 litrů na 100 km, ale zároveň se zvýší produkce emisí CO2 ze 149g/km na 163g/km.

Škoda Superb 2008 - 2015

Interiér

Superb by se dal snadno považovat za ten nejprestižnější model, který Škoda kdy vyrobila. Nenechte se však zmást, nejedná se pouze o přestrojený Passat. Jeho na míru vyrobený podvozek jde ruku v ruce s jeho unikátním interiérem, který je skvěle provedený a nechybí mu ani důraz na detail. Rozložení přístrojové desky je přímočaré a nabízí jednoduché ovládání audia a klimatizace. Přístrojová deska je tradičního analogového typu a mezi velkými budíky tachometru a otáčkoměru se nachází displej…

Pokračovat ve čtení interiéru

Škoda Superb 2008 - 2015

Recenze automobilu

Pokud mátě ještě pořád nějaké předsudky o Škodě, připravte se na to, že je hodíte za hlavu. Superb totiž konečně vyvrací všechny mýty a dokazuje, že je možné najít vozidlo za rozumnou cenu, které je dobře sestavené, úžasně prostorné a snadno se ovládá. Superb má vzadu místa jako čtyřdveřové sedany a patří mezi jedny z nejpůsobivějších vozů na trhu. Nabídka motorů je široká, zahrnuje klasické 2.0 TDI verze a pak také variantu GreenLine poháněnou 1.6 TDI motorem, který funguje překvapivě…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015
  • Škoda Superb 2008 - 2015

Závěrečné hodnocení

  • Dřívější 1.9 TDI motor je hlučný a kvůli svým nedostatkům působí nedokončeně. Vozidlu chybí zadní stěrače. Klasické otálení DSG převodovky. Navigace Columbus je náchylná k poruchám.

  • V zadní řadě je spousta prostoru na nohy, podobně jako v limuzíně. Díky dvojitým zadním dveřím se jedná o hatchback a sedan v jednom. Model GreenLine je velice hospodárný. Dobrý poměr ceny / kvality.

80%

Škoda Superb na prodej

Škoda Superb 2.0TDI 125kw 4x4 Navi Xenon

Škoda Superb Brno 2.0, 125 kW, inz_nafta, kombi

  • Vyrobeno
    2012
  • Tachometr
    250 000 km
  • Cena
    269 000 Kč
Škoda Superb III.2,0 TDI 4x4 DSG Style Plus

Škoda Superb Sukorady 2.0, 140 kW, inz_nafta, limuzína

  • Vyrobeno
    2015
  • Tachometr
    38 250 km
  • Cena
    522 000 Kč
Škoda Superb 2.0 TDI DSG Klimatronic

Škoda Superb Třinec 2.0, 103 kW, inz_nafta, sedan

  • Vyrobeno
    2010
  • Tachometr
    195 000 km
  • Cena
    189 999 Kč
Škoda Superb 2.0TDI CR 125KW DSG EXCLUSIVE, XENO

Škoda Superb Praha 5 2.0, 125 kW, inz_nafta, kombi

  • Vyrobeno
    2014
  • Tachometr
    135 000 km
  • Cena
    429 000 Kč
Škoda Superb 2.0 TDI 103 KW ELEGANCE,XENON,KŮŽE,

Škoda Superb Praha 5 2.0, 103 kW, inz_nafta, sedan

  • Vyrobeno
    2011
  • Tachometr
    277 000 km
  • Cena
    249 000 Kč
Škoda Superb COMBI 2.0 TDI 125 KW DSG  L&K, XENO

Škoda Superb Praha 5 2.0, 125 kW, inz_nafta, kombi

  • Vyrobeno
    2014
  • Tachometr
    158 000 km
  • Cena
    489 000 Kč
Škoda Superb 1.8 i 118KW

Škoda Superb Mírová 1.8, , inz_benzin, limuzína

  • Vyrobeno
    2008
  • Tachometr
    129 000 km
  • Cena
    249 000 Kč
Škoda Superb Com.2.0TDi 4x4 FACELIFT! ELEGANCE+!

Škoda Superb Žďár Nad Sázavou 2.0, 103 kW, inz_nafta, kombi

  • Vyrobeno
    2013
  • Tachometr
    162 000 km
  • Cena
    299 900 Kč
Škoda Superb 2.0TDI,103KW,DIGI.KLIMA,ESP

Škoda Superb České Budějovice 2.0, 103 kW, inz_nafta, sedan

  • Vyrobeno
    2008
  • Tachometr
    180 414 km
  • Cena
    134 900 Kč
Škoda Superb 1.9 TDI/96kW Celebration

Škoda Superb Březno 1.9, 96 kW, inz_nafta, sedan

  • Vyrobeno
    2005
  • Tachometr
    92 653 km
  • Cena
    179 000 Kč

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„nejde mi klimatizace je naplněna a přestal fungovat i ventylator v loni šla normalně.jedna se o peugeot 407sw rok 2005 nafta“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2337 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1336 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 854 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 803 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 174 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, mpv

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2337
    • Škoda Fabia 1336
    • Volkswagen Golf 854
    • Volkswagen Passat 803
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 491
    • Hyundai i30 465
    • Volkswagen Touran 433
    • Škoda Kodiaq 369
    • Škoda Karoq 349
    • Kia Cee´d 326
    • Volkswagen Tiguan 325
    • Hyundai Tucson 320
    • Škoda Octavia III 314
    • BMW Řada 3 293
    • Škoda Rapid 288
    • Opel Astra 286
    • Ford Mondeo 286
    • Ford Transit 284
    • Renault Mégane 281
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 254
    • Peugeot 308 242
    • Kia Sportage 242

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7537
    • Volkswagen 3917
    • Ford 2424
    • Peugeot 1721
    • Hyundai 1482
    • Renault 1352
    • Citroën 1220
    • Opel 1207
    • BMW 1072
    • Mercedes-Benz 989
    • Kia 913
    • Audi 878

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing