V řadě Superb jsou dostupné tři benzinové a tři naftové motory, ale většina lidí se rozhoduje pro 2.0 TDI 103 kW, který by se dal považovat za zlatý střed. Původně se jednalo o vznětový motor s přímým vstřikem paliva označovaný zkratkou PD (Pumpe-Düse), ale v únoru 2010 jej nahradil plynulejší a efektivnější 2.0 TDI CR (common rail). Původní PD verze byla výkonná a hospodárná, spotřeba činila jen 4.9 l/100km, nicméně implementace CR systému znamenala velký krok vpřed. Motor je totiž tišší, méně vibruje a svůj výkon dodává mnohem plynuleji. Na rozdíl od PD, kde ve vyšších otáčkách často docházelo k prodlevě, které následoval skoro až nečekaný náběh točivého momentu, CR je mnohem předvídatelnější a po stránce výkonu i plynulejší. Tyto dva motory mají stejný výkon i maximální točivý moment (320 Nm), CR má ale vyšší spotřebu - 5.4l/100km. Zato je ale šetrnější k životnímu prostředí, na 1 km vyprodukuje 143 g emisí CO2 oproti PD verzi, která produkovala 155 g/km. Nejvýkonnější z dieselových motorů je 2.0 TDI CR se 125 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Na každodenní použití je naprosto ideální, z nuly na 100 km/h se dostanete za 8.8 sekund a má dostatečný záběr v nízkých otáčkách pro snadné předjíždění. Je stejně tichý jako verze se 103 kW, a také ekonomický - podle oficiálních údajů jeho spotřeba činí 5.6 l/100 km. Jako volitelný prvek je pro oba 2.0 TDI motory dostupná automatická DSG převodovka (což platí i pro 1.8 TSI). Tato převodovka využívá dvou spojek pro rychlé řazení, avšak při nižších rychlostech může být trošku váhavá, a tak může být k pořádnému rozjezdu zapotřebí silné došlápnutí na pedál. To není zrovna ideální na křižovatkách či kruhových objezdech. Původním motorem základní verze byl 1.9 TDI - naftový motor, který Volkswagen Group používá už několik let. Je velice hlučný a podle moderních standardů ne zrovna vytříbený, takže je docela překvapivé, že jej Škoda do luxusnějšího Superbu zakomponovala. Rozhodně se nejedná o nějakou extra kvalitu. Je rozumně ekonomický, jeho spotřeba činí 5.7l/100km, ale chybí mu propracovanost - není tedy divu, že byl v říjnu 2010 vyměněn za mnohem lepší 1.6 TDI, které namísto systému Pumpe-Düse využívá Common Rail. Ten má stejný výkon jako starší 1.9 TDI - 77 kW a také stejný maximální točivý moment (250 Nm), i když dosahuje svého maxima při nižších otáčkách. Z nuly na 100 km/h se dostávají za přibližně stejnou dobu - 12.5 sekundy, ačkoliv po stránce spotřeby paliva a produkce emisí se dosti liší - verze 1.6 TDI spotřebuje 5 litrů na 100 km a vyloučí 130g CO2 na jeden kilometr. Tento motor také najdeme v modelu GreenLine II (pro původní GreenLine byl použitý 1.9 TDI). Kvůli menším kolům GreenLine II sice není tak úplně stylový, ale změny, které Škoda udělala, rozhodně splnily svůj účel. Díky pneumatikám s nízkým valivým odporem, nižšímu podvozku a pozměněné aerodynamice jeho spotřeba činí jen 4.4 l/100km a množství vyprodukovaných CO2 emisí pouze 114 g/km. Mezi jeho přednosti nepochybně patří i slušný výkon a akcelerace a také tichý chod. Řada s benzinovými motory začíná verzí s motorem 1.4 TSI, který by se možná dal považovat za příliš malý v porovnání s velikostí vozu. Je však vybaven turbodmychadlem a dokonce je výkonnější a rychlejší než dvoulitrový benzinový motor staršího Superbu. Dosahuje výkonu 92 kW a maximálního točivého momentu 200 Nm a funguje překvapivě dobře. Toužíte-li po větším výkonu, pak je tu k dispozici motor 1.8 TSI, který má 118 kW, ale je docela žíznivý - oficiálně uvedená spotřeba je 7.6l/100km. Motorem nejvyšší úrovně je 3.6 litrový V6 - největší z motorů, které se implementují do moderních škodovek. Není tak žádaný, ale Superbu dodává možnost dosáhnout z 0 - 100 km/h za pouhých 6.5 sekund, což je pro vozidla této značky rekordní čas. Tento šestiválcový vidlicový motor má 260 koní, je neskutečně plynulý a za jízdy vydává příjemný zvuk. Nicméně kvůli spotřebě 10.1l/100km a množství vyprodukovaných emisí 235g/km není tou nejrozumnější variantou. Na silnici je Superb jako doma. Bezproblémově zatáčí - perfektně kopíruje pohyby volantem přičemž si zachovává plynulost a stabilitu, a i když se rozhodnete pro větší hliníkové disky a nízkoprofilové pneumatiky, jízda rozhodně není příliš upjatá. Je také velice tichý (na rozdíl od předešlého 1.9 TDI motoru) a i při vysokých dálničních rychlostech neztrácí na dojmu klidného, luxusního sedanu. Přítěží pro Superb ale může být déšť. Dvojité zadní dveře zvané Twindoor nemají stěrače, a tak může pohled do zpětného zrcátka připomínat mokrý sprchový závěs. Některé modely jsou dostupné s pohonem na všechny čtyři kola, což je opravdová rarita. 1.8 TSI společně s 2.0 TDI 103 kW a 2.0 TDI 125 kW mohou být definovány jako 4x4 (model 3.6 přichází s pohonem na všechna čtyři kola v základním vybavení), díky čemuž usnadňují jízdu po zasněžené či namrzlé silnici. Tyto modely jsou tedy ideální volbou pro ty, kdo netouží po robustním vzhledu ani po žádné extra světlé výšce vozidla, ale ocenili by schopnosti 4x4. Vypadají stejně jako standardní modely a nejsou určeny jen pro tažení karavanů či obytných přívěsů. Co se týče ovládání, pohon všech čtyř kol dělá značný rozdíl - ať už z hlediska zřejmých výhod extra pohonu či při vyjíždění z křižovatky během vlhkého počasí nebo přejíždění přes zmrzlý sníh. Na speciálně konstruovaném obvodu s nízkým třením jsme měli možnost porovnat jízdu v 4x4 Superbu s identicky zpracovanou verzí s pohonem na zadní kola. Nejenže 4x4 působí vyváženěji, ale v zatáčkách nevyžaduje příliš intenzivní pohyby volantem a se svým výkonem pracuje mnohem plynuleji a bez toho, aniž by měla přední kola tendenci se protáčet. Největší rozdíl je ale v rychlosti. 4x4 Superb je značně rychlejší a dodává vám větší sebevědomí v zatáčkách. Pohon na všechny čtyři kola se lehce promítá i do spotřeby paliva a produkce emisí CO2. Například u manuálního Superba verze 2.0 TDI s výkonem 103 kW se díky pohonu 4x4 sníží výkon o 70.6 litrů na 100 km, ale zároveň se zvýší produkce emisí CO2 ze 149g/km na 163g/km.
80%