Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Škoda

Recenze a test Škoda Octavia vRS 2013

Recenze automobilů Recenze Škoda Recenze Škoda Octavia vRS 2013

100% Škoda Octavia vRS 2013

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (7)

Řidičské dojmy

Když vyšla nová škoda Octavia, zpětná vazba zákazníků byla převážně pozitivní i přes to, že ovládání rozhodně nebylo silnou stránkou tohoto vozidla. Nicméně Škoda RS 2013 dokazuje, že Škoda zapracovala na tom, aby si nejsportovnější Octavia svým ovládáním a řízením zasloužila symbol RS. K tomu jí pomohlo několik změn jako například sportovní podvozek, o 15 mm snížená světlá výška vozidla nebo nová víceprvková přední náprava. Mezi hlavní faktory však patří především řízení s proměnným převodem a také systém XDS. Řízení s proměnným převodem je dobré v tom, že v zatáčkách nemusíte příliš točit volantem, jelikož se režim zatáčení uzpůsobí tomu, jak moc s ním otočíte. Tomu nahrává i systém XDS, se kterým jste se mohli setkat u Fabie RS stejně tak jako u řady dalších vozů od výrobce Volkswagen Group. Využívá elektronického stabilizačního systému ESP k tomu, aby v zatáčce přibrzdil vnitřní kola, díky čemuž je docíleno mnohem účinnější trakce vozu a není třeba tolik točit volantem. Octavia tak zvládá zatáčky s mnohem větším přehledem než běžná auta. S těmito vychytávkami je ovládání opravdu působivé. Vlastně se skoro nedá srovnávat se standardní verzí, ovládání ve vysokých rychlostech působí pevným a uzemněným dojmem, zatímco v zatáčkách je Octavia RS spíše mrštná a vyrovnaná. Řízení je příjemné a vyvážené nebo tak alespoň působí, a to nejspíš díky tomu, jak rychle Octavia reaguje na rychlé změny směru jízdy. Jízdu si obzvláště užijete při vysokých rychlostech. Zároveň je také velmi všestranná, a to hlavně díky tomu, jak skvěle zvládá zatáčky, ve kterých nepůsobí žádné problémy s ovládáním. Hodí se i na cesty po městě, kde si budete moci užít stejného komfortu jako v klasické Octavii. Všechny základní ovládací prvky jako řadící páka a spojka jsou dobře vyvážené a navzdory tomu, že má větší kola, se s vozem dá snadno manévrovat. Co se týče nás, tak jsme velkými fanoušky motoru 2.0 TSI, který Octavii RS padne jako ulitý. Je propracovaný do posledního detailu a vzhledem k jeho živé povaze můžeme říct, že má opravdu šťávu. Ten stejný motor najdeme i u Golfu GTI z roku 2013, takže jeho obdivuhodný výkon není žádným překvapením. Podle oficiálních údajů vyšplhá z 0 na 100 km/h za 6,8 sekund, a to při poměrně příznivé spotřebě 6,2 l/100 km. Srovnatelně dobrý, i když ne tak zábavný, je také motor 2.0 TDI, který oceníte zejména v případě, že hledáte rozumný výkon a hospodárnost. Podle výrobce se jeho spotřeba rovná 4,6 l/100 km. Sice není taký výkonný jako 136 kW benzín, to však kompenzuje svým maximálním točivým momentem 350 Nm, což znamená, že to na šestku dokáže na dálnici pořádně rozjet. V případě manuálu se produkce emisí rovná 119 g/km. Sice nemá takový charakter jako TSI, ale pro mnoho zákazníků představuje vhodnější volbu.

Škoda Octavia vRS 2013

Interiér

Interiér Octavie RS není na sportovní hatchback zrovna zajímavý, nemůžeme ale popřít kvalitu jeho zpracování ani to, jak dokonale k vozu pasuje. Působí opravdu pevně, je však docela tmavý, nicméně tak to Škoda také zamýšlela - vypadá to, že černá je její oblíbená barva, což by vysvětlovalo černé provedení všech prvků, včetně střechy vozidla. Pro oživení interiéru výrobce doplnil sedadla o červené nebo zelené prošívání. Ta patří mezi další silné stránky RS, nabízejí totiž jak pohodlí, tak…

Pokračovat ve čtení interiéru

Škoda Octavia vRS 2013

Recenze automobilu

Řada modelů Škody RS roste s každou další verzí, i když Fabia RS z roku 2010 nesplnila představy zákazníků tak jako originální verze TDI, většina lidí vozy RS vidí jako mnohem praktičtější alternativu oproti modelům GTI. A pro Octavii RS to platí dvojnásob. Její základ tvoří stejná platforma, jakou jsme viděli u Golfu z roku 2013 (a mimochodem také u Audi A3 a SEATu Leon), a zároveň využívá i stejné motory. Dvoulitrový benzínový motor s výkonem 162 kW pracuje plynule a s lehkostí a poskytne…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Škoda Octavia vRS 2013
  • Škoda Octavia vRS 2013
  • Škoda Octavia vRS 2013
  • Škoda Octavia vRS 2013
  • Škoda Octavia vRS 2013
  • Škoda Octavia vRS 2013
  • Škoda Octavia vRS 2013

Závěrečné hodnocení

  • Nejvyšší třída RS sice přichází s širší výbavou, jízda je však docela strnulá.

  • Praktická, vylepšená a mnohem výkonnější verze Octavie 2013. Dostupná s výborným TSI motorem nebo hospodárnějším TDI. Ovládání se oproti standardní verzi velmi zlepšilo.

100%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„nejde mi klimatizace je naplněna a přestal fungovat i ventylator v loni šla normalně.jedna se o peugeot 407sw rok 2005 nafta“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2337 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1336 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 854 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 803 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 174 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, mpv

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2337
    • Škoda Fabia 1336
    • Volkswagen Golf 854
    • Volkswagen Passat 803
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 491
    • Hyundai i30 465
    • Volkswagen Touran 433
    • Škoda Kodiaq 369
    • Škoda Karoq 349
    • Kia Cee´d 326
    • Volkswagen Tiguan 325
    • Hyundai Tucson 320
    • Škoda Octavia III 314
    • BMW Řada 3 293
    • Škoda Rapid 288
    • Opel Astra 286
    • Ford Mondeo 286
    • Ford Transit 284
    • Renault Mégane 281
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 254
    • Peugeot 308 242
    • Kia Sportage 242

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7537
    • Volkswagen 3917
    • Ford 2424
    • Peugeot 1721
    • Hyundai 1482
    • Renault 1352
    • Citroën 1220
    • Opel 1207
    • BMW 1072
    • Mercedes-Benz 989
    • Kia 913
    • Audi 878

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing