Interiér Octavie RS není na sportovní hatchback zrovna zajímavý, nemůžeme ale popřít kvalitu jeho zpracování ani to, jak dokonale k vozu pasuje. Působí opravdu pevně, je však docela tmavý, nicméně tak to Škoda také zamýšlela - vypadá to, že černá je její oblíbená barva, což by vysvětlovalo černé provedení všech prvků, včetně střechy vozidla. Pro oživení interiéru výrobce doplnil sedadla o červené nebo zelené prošívání. Ta patří mezi další silné stránky RS, nabízejí totiž jak pohodlí, tak podporu, a to zejména po stranách. Díky spoustě možností nastavení sedadla a volantu navíc není těžké najít tu správnou pozici k řízení. Najdete tu také několik drobností navíc jako například logo RS uprostřed trojramenného multifunkčního volantu nebo na přístrojové desce. Na rozmístění jednotlivých prvků kabiny si snadno zvyknete, všechna tlačítka a kontrolky jsou totiž jasně označené a také je tu spousta prostoru. Přihrádky ve dveřích jsou obrovské a uprostřed navíc najdete docela velký kastlík, který zároveň slouží jako loketní opěrka. Určitě také nepohrdnete dvěma držáky nápojů umístěnými hned vedle ruční brzdy. Všestrannost Octavie RS spočívá především v její praktičnosti. Jezdí jako GTI a zároveň poskytuje dostatek prostoru pasažérům na zadních sedadlech - čemuž napomáhá i to, že má oproti svým předchůdcům o něco delší rozvor. Jako klasický hatchback disponuje kufrem o objemu 590 litrů, který se v případě verze kombi rozšíří na 610 litrů. Pomocí příslušných páček v zavazadlovém prostoru můžete sklopit opěradla zadních sedadel, a tak kufr ještě o něco zvětšit. Další praktické vychytávky zahrnují volitelné oboustranné autokoberce, která jsou z jedné strany potažené kobercem a z druhé strany povrchem, který je odolný proti vodě a špíně, a tak je ideální pro převoz zablácených holinek, rostlin nebo domácích mazlíčků. Tako jako v případě standardní Octavie přichází verze RS se škrabkou na led zabudovanou pod uzávěrem palivové nádrže.
100%