Ačkoli 9-5 představuje nový začátek pro Saab, pokračuje Saab tradice používat turbodmychadlové motory, který má zřejmé přínosy pro výkon, stejně jako úspora paliva. Kromě toho používejte všechny vačkové hřídele bez nutnosti údržby. Je překvapením, že existuje pouze jeden vznětový motor, zvláště když většina lidí, kteří si zvolí takové auto, má tendenci strávit spoustu času na dálnici - ideální podmínky pro efektivní diesely. Diesel v modelu 9-5 je jednotka 2.0 TiD s výkonem 160 koní a 350 Nm točivého momentu. V případě potřeby je ideální pro bezpečné předjíždění a jízdu na dálnici. Není to nejtišší z dieselů, ale je dostatečně hladký a bude mít průměrný výkon 53,3 mbar v kombinovaném cyklu, zatímco emise CO2 139 g / km jsou působivě nízké a průměrná roční daň z automobilů je velmi rozumná. Výkonnější verze 2.0 TTiD s rychlostí 190 koní je také k dispozici. Je škoda, že šestistupňová manuální převodovka, která se standardně dodává, je na straně nože. Je to dostatečně pozitivní, ale není zvlášť hladké a je mnohem šťastnější, když není spěchat. K dispozici je také šestistupňová automatická převodovka s dieselovým motorem, která funguje překvapivě dobře a rychle a plynule se posouvá, ale díky tomu je emise CO2 rakety až 179g / km, zatímco ekonomika klesá na 41,5mpg. Benzínové motory vyhovují Saab 9-5 lépe, počínaje 1.6T. To se může zdát příliš malé pro vůz této velikosti, ale díky turbodmychadlu působí impozantní 180 koní a pokryje rychlostí 0-62 km / h za 9,5 sekundy. Pro větší výkon je však 2.0T lepší volbou. To se může pochlubit 220 koní a cítí se velmi živé s impozantním obratem a dobrým točivým momentem, takže nemusíte neustále měnit rychlostní stupeň, jako u některých větších benzínových salonů. Výsledkem je, že rychlost 0-62 km / h trvá pouhých 7,6 sekundy, ale je to způsob, jakým se pohybuje od zhruba 50 mil za hodinu, což je opravdu působivé a bude užitečné při každodenní jízdě. Používá turbodmychadlo s dvojitým posunem, které prakticky eliminuje turbo zpoždění při nízkých otáčkách motoru. Jedinou nevýhodou tohoto motoru je však ekonomika, která je pouze 33,6 mpg, zatímco emise jsou příliš vysoké. Tento motor je k dispozici se standardním nastavením pohonu předních kol nebo se systémem inteligentních pohonů všech kol pod názvem Saab, který se také používá u modelu Saab 9-3X. To může měnit množství točivého momentu mezi předními a zadními koly, což znamená lepší trakci v mokrých nebo kluzkých podmínkách a je ideální, pokud hodláte použít tažné zařízení 9-5 (např. V mokrých polích). Standardní verze modelu Saab 9-5 s pohonem předních kol se cítí hodně zasazena na silnici, i když těžké zrychlení uvidí, že se přední část stane lehkou a začne trochu stoupat. Celkově je ale velmi pohodlné a uvolňující auto, které řídí přesné ovládání. Spojka je lehká a plynový pedál reaguje, ale co je nejpřekvapivější je, jak přesné je řízení. Vyžaduje jen poměrně malé vstupy pro změnu směru, takže potírání úzkých koutů je příjemné, pomáhá tomu, že se Saab 9-5 velmi dobře drží s omezeným pohybem těla. Model 9-5 je také prvním Saabem, který přichází s regulací tlumení v reálném čase přes Saab DriveSense, který obsahuje úpravy, které pomáhají vozidlu přizpůsobit se jízdním podmínkám. Kromě výchozího inteligentního režimu je možné pomocí otočného knoflíku vedle posuvu řadicí páky vybrat dvě další nastavení Sport a Comfort. Sportovní režim ostrí plyn, snižuje úroveň asistence posilovače řízení a zvyšuje body řazení na automatické převodovce. Hlavním úkolem však je silná jízda. K dispozici je možnost sportovního podvozku (standardní se Saab XWD a volitelně s pohonem předních kol), která obsahuje 10 mm nižší výšku jízdy, pevnější přední ochrannou lištu, tvrdší pružiny a tlumiče a větší pocit řízení. Určitě dává 9-5 více zaměřené na řidiče, ale může být velmi nerovný na nerovných površích a opravdu bojuje na špatně udržovaných venkovských silnicích. Dokonce i standardní Saab 9-5 bez tohoto podvozku se cítí na pevném povrchu a zřídkakdy jízdí hladce, s velmi zaneprázdněným pocitem na většině silnic. Při vyšších rychlostech je vždy znatelný hluk pneumatiky, ačkoli je v každém ohledu velmi tichý. Nejvyšším motorem v sestavě je 2.8T - benzín V6 s výkonem 300 koní a kroutící momentem 400 Nm, což mu dává skvělý výkon. Dodává se se standardním XWD spolu s šestistupňovou automatickou převodovkou, která zvýrazňuje svou špičkovou polohu. Zní to skvěle při startu s hlubokým hlukem, zatímco na cestách si vždycky myslíte, že je to výkonná jednotka V6. Sprint od 0-62 km / h trvá jen 6,9 sekundy a je to opravdu příjemný motor, který řídíte. Samozřejmě, úspora paliva není silným bodem, jak byste očekávali, s průměrnou hodnotou pouze 24,8 megapixelů.
60%