Nový model 9-3 je sedan, nikoliv hatchback, protože hatchback nemůže být vyroben tak tuhý, aniž by byl vážně nadváha. To neznamená jen prospěšnost dlouhé životnosti vozu a ochrany cestujících při nárazu, ale umožňuje pozastavení práce lépe. Ve skutečnosti je nový SAAB 9-3 více než dvakrát tak tuhý jako jeho předchůdce. Rám řízení je namontován nízko, aby poskytoval lepší pocit a přesnost. Spodní spodní závěsy a nosiče nábojů jsou hliník, aby se snížila nepružná hmotnost, a jsou namontovány na stejném pomocném rámu jako řídící rám. Samotné gumové podstavce jsou postranně tuhé pro dobrou odezvu řízení, ale jsou podélně kompatibilní pro dobrý jízdní komfort a izolaci hluku z kabiny. Zadní odpružení má čtyři spojky a nosiče nábojů na zadní straně jsou namontovány na dvou pevných pouzdrech vpředu s více kompatibilním pouzdrem vzadu, aby se snížila nedotáčivost tím, že dá určitý stupeň zadního řízení, ale nikdy se nezmění. Výsledkem všeho je vynikající jízdní kvalita a ovládání, které, i když jsou předurčené k nedotáčivosti, jsou pravděpodobně nejbezpečnější a nejprogresivnější ve třídě. ABS, EBD (elektronická distribuce brzdného účinku), ESP (elektronický stabilizační program), CBC (ovládání řízení v zatáčkách) a TCS (systém řízení trakce) jsou standardní sady. Dokonce i při velmi dobrém, neinterzivním ESP vypnutém systému, budete muset opravdu opravdu zkusit tento automobil zničit. Inženýři SAAB neměli jen ruku v GM platformě auta, ale také pomohli navrhnout motor. Nejedná se o starý čtyřválcový kotouč SAAB, který měl své původy pod kapotami Dolomitu Triumph a TR7. Místo toho je to verze 2.0 litrového přeplňovaného motoru Ecotec s lehkým hliníkovým motorem o výkonu 2,2 litru, který pohání VX220s, Omegas, Vectras a top Zafiras a Astras a obsahuje dvojitý "Lanchester" balancerové šachty pro plynulost. A v novém 9-3 je řídící elektronika všemi SAAB. Zatímco GM řetězová vačka 2.2 vyváží 142 koní a starší verze 2.0 turbo s výkonem 187 koní, řetězová kamera SAAB 2.0 turbo přichází s výkonem 150 koní, 175 koní a 210 koní. Aby se BMW a Mercedes staly novým zvykem kategorizovat motory výkonem spíše než kapacitou, nazývají se to 1.8t, 2.0t a 2.0T. Vybrat si partie je 175 hp 2.0 t, nejlépe jezdit na speciálních 16 "hliníkových kolečkách Arc with 50 spíše než 45 pneumatik. Motor je hladký a příjemný k jízdě a otáčení sladce bez hluku nebo výstřiku. Můžete si ho nechat s pětistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou krabičkou a oba jsou dobré, ale pokud půjdete na auto, je nutné zaplatit pouze 75 liber za SAAB Sentronic tlačítka na volant. "Zachytili jsme si s intuitívním ručním ovládáním typu" Tiptronic ", které je příliš matoucí a má příliš dlouhý úsek pro bezpečné zatlačování na automatické řízení. Dalším malým kaprem je, že u vozů LHD je nastaven také brzdový pedál aby byl pohodlný pro brzdové levé nohy.Vrchní spec 210bhp 2.0T Aero je samozřejmě poměrně rychlejší, s rychlostí 200 km / h dosažitelnou poměrně snadno, kde to podmínky dovolují.Ale šestistupňové manuální prototypy, které jsme řídili, byly vybaveny velmi vágní a gumovou převodovky, které při změně od 2. do 3., horké zrychlení běží velmi obtížné. Toto, stejně jako tlačítka volantu v automatickém režimu, je stále ve vývoji a ve skutečnosti do Británie dosáhne až v roce 2003, ale s 2.0T jsme si všichni moc dali přednost autoboxu. Navíc je zřejmě 9-3 také odolný proti elkům. Jedna z hlavních příčin automobilových tragédií ve Švédsku je zasažení elka na lesní cestě. Vzhledem k tomu, že váha losu je ve svém těle a jeho nohy jsou poměrně hřbetní, pokud auto udeří do rychlosti, může lámové tělo společně s hlavami cestujících odnést střechu vozidla. Takže již mnoho let SAAB a Volvo vybudovali extra sílu na předních skleněných pilířích a střechách svých vozů. Ve Švédsku, ve většině případů, elk přechází střechu místo toho, aby ji odstranil. V Británii je mimořádná síla, že auta jsou mimořádně silnější při převrácení a havárii pod vozem. SAAB nyní mluví o 18 000 mílových změnách ropy a, i když turbosy jsou chlazeny vodou a méně pravděpodobné, že vaří motorový olej než oleje chlazené turbos, nemohu s tím jít. Je však velmi dobré, že elektronická diagnostika SAAB probíhá on-line. Počítače budou trvale připojeny k širokopásmovému připojení, takže terminál vedle vozidla je vždy automaticky aktualizován nejnovějšími technickými servisními bulletiny, a to i v případě, že byly vydány pouze před několika sekundami. Komunikační systémy v autě jsou podporovány technologií Bluetooth, takže mobilní telefony, PDA a notebooky nevyžadují fyzické připojení k integrovanému systému automobilů. Vlastní satnav systém SAAB je volitelný nebo předem namontován podle specifikace. Model 9-3 stojí proti modelům Audi A4, BMW řady 3, Mercedes C, Volvo S60, Lexus IS200 a Jaguar X Type, které SAAB považuje za své přírodní konkurenty. Musel bych přidat Rover 75 a MG ZT. A4 je chytřejší, klasičtější akcí, ale nejezdí ani neudrží. BMW je více sportovní zadní pohon a více zábavy k jízdě, ale nejezdí stejně a ekvivalentní výkonnost stojí více. C třída je dražší a je jen dostat své nové high-tech přeplňované 1,8 motory. Volvo S60 není tak úplné auto a postrádá zadní hlavu a nohy. Lexus IS200 je jeden motorový rozsah a není tak dobré auto na dlouhé vzdálenosti. Za stejné peníze je 9-3 2.0t lepší než vůz typu 2.1 X. Rover a MG mají své britské odvolání, ale jejich podvozky nejsou tak dobré. Samozřejmě, na konci dne si vyberete auto, které vám vyhovuje. Nový SAAB 9-3 však určitě zaslouží místo na seznamu a nejlépe rozšířený testovací disk.
60%