Hlavní kvalitou tohoto Renaultu Megane je spolehlivost, a to z velké části díky lehkosti, se kterou sviští po silnici, robustní kabině a perfektnímu tlumení hluku - to je znatelné hlavně v případě 1.5-litrového dieselu, kde byste vzhledem k jeho malé kapacitě a výkonu čekali, že bude dost hlučný. Namísto toho ale v tomto ohledu předhání většinu čtyřválcových dieselů, mezi kterými byste našli i jeden nebo dva, které se využívají u některých prémiových vozů. Renault toto vozidlo zamýšlel především pro komfortní jízdu, a to se mu povedlo. Potíže mu působí jen ty nejhrbolatější povrchy. K dispozici není žádná možnost adaptivního tlumení, a to ani u sportovních verzí. Nicméně modely Dynamique Nav dostávají nastavení jízdních módů, které pozměňují reakce plynového pedálu, řízení a s automatem i řazení převodových stupňů. Technologie 4Control je součástí standardního vybavení u modelu GT se 151 kW a funguje tak, že natočí zadní kola na opačné straně směrem dopředu. Ne nijak výrazně, ale natolik, aby byl cítit rozdíl, a to při rychlostech do 80 km/h. Pokud jedete rychleji, otočí je opět stejným směrem. Bohužel to ale vypadá, že čím se Megane snaží být chytřejší, tím je to horší. Takže pokud nastavíte mód Neutral, řízení bude lehké, jízda plynulá a celkový zážitek příjemný. Jakmile ale zapnete mód Sport s technologií 4Control, bude to trošku chaotické. Problém spočívá v tom, že je řízení možná až moc lehké - což opět svědčí o snaze docílit komfortu při každodenní jízdě - a zatímco je 4Control zprvu opravdu fascinující, při vyšších rychlostech to může být docela stresující. Skoro až příliš ostré. Pokud strávíte nějaký čas se základním Renaultem Megane s dieselovým motorem, všechny tyhle vychytávky vám budou připadat trošku zbytečné, protože základní funkce tohoto vozidla jsou naprosto excelentní. Komfortu není dosaženo jen dobře nastaveným odpružením, ale spíše nízko posazenou jízdní pozicí, pohodlnými sedadly a intuitivní ergonomií kabiny, včetně vysoko umístěné řadící páky. Řazení převodových stupňů probíhá také bez problému. Každý Megane přichází ve standardním vybavení se šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco šestistupňový dvouspojkový EDC automat patří mezi volitelné položky. V porovnání s předchozím modelem Renault u tohoto Megane rozšířil podvozek. To mu dodává větší stabilitu a balanc při zatáčení. Problémem je to, že i když má Megane skvělý záběr, jízda není nikdy nijak zvlášť zábavná. Je jen opravdu schopný. Další problém spočívá v tom, že tužší odpružení GT a GT Line modelů způsobuje to, že auto není tak pohodlné namísto toho, aby bylo zábavnější. To ještě zhoršují podivně nastavená sportovní sedadla. 1.6-litrový motor turbo GT se zdá být dobře zpracovaný - určitě lépe, než co se týče jeho akcelerace z nuly na 100 km/h - zabere 7,1 sekundy. Není to nic nepříjemného, jen nejezdí tak lehce, jak byste od zahřátého hatchbacku čekali, což by se vlastně dalo říct i o požitku z jízdy obecně. To je důvod, proč je jednodušší doporučit některý z nižších Renaultů Megane. Diesely možná nejsou zas tak rychlé na papíře, ale jsou dostatečně silné na to, aby se proháněly po dálnicích bez jediného problému. A činí tak s minimální spotřebou.
80%