Každý Renault Megane Renaultsport nyní přichází s 202 kW verzí dvoulitrového benzínového turbomotoru, který se poprvé objevil u modelů Trophy-R. Ty se dnes už nevyrábí, protože je nahradily modely Renaultsport Cup, které představují něco mezi klasickým silničním vozidlem a rychlou střelou pro track day. Pro Megane Renaultsport Cup přinesla výkonnostní divize společnosti Renault unikátní pneumatiky Michelin, které obepínají 18-palcová ALU kola, jež lze za příplatek vyměnit za ta stejná v 19-palcovém provedení. Nicméně Megane Cup už nemá lehký výfukový systém značky Akrapovič a nastavitelné tlumiče nárazů od výrobce Ohlins, které byly standardem verze Trophy-R. Namísto toho jsou tyto technologie volitelnými položkami u modelů Cup, avšak nikoli u verze 275 Nav. Jak byste z jejího názvu mohli odvodit, verze 275 Nav přichází se satelitní navigací v základním vybavení a je dobrou volbou pro ty, kdo se chystají svůj Megane RS využívat spíše na silnici než někde na trati. V tomto ohledu je o něco lépe zpracovaný než jeho předchůdce Trophy-R, zejména pokud jde o cestování na dlouhé vzdálenosti. Každý Megane Renaultsport trpí na hluk motoru a pneumatik, ale taková už je jeho povaha. Není to však nijak nepříjemné na delších trasách, určitě ne horší než u Opelu Astra VXR. Také byste mohli očekávat, že jízda ve sportovním hatchbacku s pověstí největšího tvrďáka ve své třídě bude na těch nejhorších silnicích hotovou noční můrou. Megane RS ale jízdu přes hrboly a výmoly absorbuje překvapivě dobře, díky čemuž pneumatiky neztrácejí kontakt s vozovkou, a tak vám zajišťují dostatečnou stabilitu při vjezdu do zatáček i při brzdění nebo akceleraci. Pořádně sešlápněte plynový pedál při výjezdu ze zatáčky a ucítíte cuknutí ve volantu, které však není nijak znepokojivé ani výrazné jako například u Fordu Focus ST. Toto je docela důležitý fakt, jelikož reputace Megane Renaultsport je založená právě na tom, že skvěle zvládá zatáčky. Není však k zahození ani na rovných silnicích a z nuly na 100 km / h dokáže zrychlit za 6 sekund, jsou to však právě zakroucené části silnice, kde si Megane připadá jako doma. Reakce Renaultu jsou tak obratné, že jej ve srovnání s jeho konkurenty posouvají o úroveň výš, a to i s modely, které vstoupily na trh mnohem později než Megane. Působí dojmem, jakoby za každé situace spolupracoval s řidičem na tom, aby z každé jízdy vytěžil naprosté maximum, namísto toho, abyste jej museli do zatáček tlačit. Poskytne vám velice příjemnou a vzrušující jízdu, kdykoli budete mít chuť zažít nějakou zábavu. Nevýhodou Meganu RS je však to, že může působit tak trochu hrubě, když se pouze snažíte dostat domů nebo stojíte v dopravní koloně. Jeho dvoulitrový motor s vámi sice udrží tempo, ale nejvíce mu vyhovují vysoké otáčky a to, když řidič pracuje s řadící pákou, aby z něj dostal to nejlepší, co umí. Pokud trváte na snadno dostupné akceleraci, pak se vám Megane RS asi moc zamlouvat nebude. Jestliže ale toužíte po vozidle s přesným ovládáním a rychlými reakcemi, pak pro vás bude přesně tím pravým ořechovým.
80%