Grand Scenic se nesnaží vyvolat žádný sportovní dojem, nicméně při jízdě se pohybuje jako velmi luxusní vůz. Nesnažíme se tím říct, že jím skutečně je, ale spíše to, že je v jeho řízení jakási měkkost, díky které je cestování obecně velmi pohodlné. Na horších silnicích se nejspíš budete trochu houpat ze strany na stranu, ale v nižších rychlostech při jízdě městem i při těch vyšších na dálnici je Grand Scenic relativně stabilní. Pokud však s sebou vezete kelímek kávy a vjedete do zatáčky příliš rychle, počítejte s tím, že vám nahodí obě boční okénka - náklon vozu zkrátka není jeho silnou stránkou. Standardní velká kola nemají na kvalitu jízdy až tak závratný vliv, jak byste mohli čekat - můžete si ale zvolit ta sedmnáctipalcová, pokud chcete, aby v kontrastu s okolními oblouky připomínala paralen na velkém jídelním talíři. Díky vysoké boční straně kol se vyvarujete většině masivních poškození ráfků, ale na těch nejhorších silnicích docela skřípají. Řízení postrádá jakýkoli kontakt, ovšem jako kupci MPV vám na něčem takovém pravděpodobně vůbec nezáleží. Lehké, avšak ostré nastavení volantu tomuto obrovskému vozu dodává hbitější a ne tak těžkopádnou náturu, jako byste mohli očekávat, což je určitě dobrou zprávou. Viditelnost vpřed je díky obrovskému čelnímu sklu, odděleným předním sloupkům a vyvýšené jízdní pozici naprosto excelentní. Totéž ale bohužel nemůžeme říct o zadním okně, kde docela překáží dva tlusté černé sloupky - je to zkrátka daň, kterou musíte zaplatit za to, že se můžete projíždět v takto atraktivním MPV. Nabídka motorů není vyloženě chudá ani bohatá, ale pokud se vám nechce poslouchat nepříjemné chrastění dieselového motoru, můžete se rozhodnout pro benzín. Nicméně 85 kW, které vám poskytne turbo benzín TCe, nebude stačit na to, aby pohodlně utáhl plně naložený vůz. I diesel s 81 kW vypadá, jakoby s tím měl potíže, a to zejména když se dostanete nad 3000 rpm. Proto je nejlepší volbou 1.6-litrový diesel s 96 kW nebo jeho 118 kW verze, která standardně přichází s automatickou převodovkou. Pokud pro vás peníze nejsou problém, tak představuje tu nejlepší možnou volbu - má slušný výkon a excelentní dvouspojkovou převodovku, která řadí skutečně plynule. Tato kombinace působí ještě stejně tak rafinovaně a kvalitně jako v Renaultu Megane, nicméně pokud bychom se měli dívat na nejlepší poměr ceny a výkonu, pak je určitě nejlepší variantou diesel s 96 kW a manuálem. V případě, že hledáte velké MPV s automatickým řazením, Grand Scenic vás uspokojí mnohem víc než Citroen C4 Grand Picasso - jeho řazení je totiž strašně neohrabané. Co se týče řízení, manuální převodovka je u modelu Grand Scenic nastavená na opravdu lehký dotyk. Chybí jí sice plynulost jiných výrobců, mezi které patří třeba Ford nebo Volkswagen, ale používá se velice snadno a tomuto vozu sedí jako ulitá. Obecně Grand Scenic možná nenabízí dynamiku Fordu S-Max, ani úroveň zpracování Volkswagenu Sharan nebo (identického) SEATu Alhambra, ale i přesto se dá považovat za velice všestranné vozidlo - je tichý, plynulý a pohodlný v jakékoliv rychlosti a díky tomu se také příjemně řídí.
80%