Změna vítězného vzorce není nikdy snadná, ale Renault musí být potěšen za své rozhodnutí modernizovat Clio. Nový benzinový turbodiesel o objemu 1,6 litru je totiž rychlejší, lehčí a o 24 procent účinnější než stará jednotka o objemu 2,0 litru. Navíc, podle Renault, nový motor vrátí 44,8 mpg a emise 144 g / km CO2, zatímco zrychlení 0-62 se zlepší o 0,2 sekundy na 6,7 sekundy. Tato zlepšení jsou okamžitě znatelná, když se dostanete za volantem Clio RS 200, který se může pochlubit velkým tempem, s výkonem 200 koní a 240 Nm točivého momentu mezi 1750 ot / min a 5500 ot./min. Na cestě je malý Renault rychlý v přímce a extrémně složený v rozích, s velkým úchopem. Je pravda, že když stisknete vůz, je tu nějaký převrat, ale nestačí ani rušit jeho rovnováhu. Clio je také snadno ovladatelný při nižších rychlostech a jeho hbitá povaha je ideální pro jízdu v centru města. Řízení je pevné a citlivé, čímž zpomaluje jakékoliv zvlnění vozovky, což usnadňuje posouzení jízdních podmínek. Ve skutečnosti díky velkému obuvi a pěti-dveřům je snadné žít s Clio RS 200 a skutečně zaplňuje mezeru mezi horkým poklopem a rodinným běžcem. Ale v horké poklopové masti jsou nějaké velké mouchy. Na začátek nemůžeme pomoci, ale zpochybňujeme rozhodnutí vyřadit manuální převodovku namísto šestistupňové automatické převodovky EDC s dvojitou spojkou. Směnné křídla vám samozřejmě umožňují vybrat manuální převodovky, ale "krabice je pomalá a letargická. Proces není napomáhán krátkými převodovými poměry nebo skutečností, že motor je stejně tichý jako kostelní myš. V ručním režimu se běhací zařízení Clio snaží pracovat společně a výsledkem je zklamání. Nedopusťte chybu, údaje o výkonu jsou správné a Clio RS 200 je rychlé auto, ale je to hluboce chybné v nastavení a cítí se nesrozhodně, když se dostal do úkolu. Pád škrtící klapky a Clio bude potřebovat neustálou práci a my jsme se rychle unavili jeho neustálým plesáním pro gearchangy. Kdyby to bylo k dispozici v příručce, mohlo by to být více legrace a vy byste ji mohli držet v převodovce delší dobu, ale převodovka EDC jednoduše nenechá to udělat. Je to škoda, protože toto nastavení vyčerpalo veškeré zábavy z Clio RS 200. Je pravda, že věci se trochu zlepší, pokud to necháte v automatickém režimu a je tu trochu zábavy v rohách, protože Clio je podvozek je extrémně dobré při změně směru. Ale pro nás je to příliš krátké, jelikož neúspěchy horkého poklopu auta se stanou příliš zřejmými.
60%