Když jsem se tak projížděl, zjistil jsem, že model Dynamique, který jsem testoval, disponoval volitelným tempomatem a omezovačem rychlosti. Na mojí cestě po otřesné silnici a v příšerném dešti to fungovalo dobře, což bylo štěstí, protože přední “sportovní” sedadla neposkytují příliš podpory pro stehna řidičům mých rozměrů. Kvůli špatnému logistickému plánování jsem musel absolvovat skoro tu stejnou cestu i následující den. Tentokrát jsem se ale s trasou popral mnohem lépe. Podařilo se mi ujet téměř 200 kilometrů za hodinu a čtyřicet minut bez toho, aniž bych musel překročit nějaký rychlostní limit, což o tomto voze i jeho tempomatu dost vypovídá. Spotřeba paliva už na tom byla hůř. Za celkových 500 ujetých kilometrů se průměrně pohybovala okolo 8,7 l / 100 km, což se dost liší od toho, co říkají oficiální údaje - podle nich by se měla rovnat 6,6 l / 100 km. Je ale také možné, že můj styl řízení nebyl úplně v souladu s předpoklady tohoto modelu. I tak se mi Clio ale líbilo. Není pochyb o tom, že je tím nejatraktivnějším malým hatchbackem na trhu. S Peugeotem 207 je jízda sice zábavnější, ale co se týče vzhledu, tak se má od prvotřídního a stylového Clia ještě co učit. Mimo jiné mě také zaujala kvalita zpracování interiéru - na ničem se tu nešetřilo, takže se tu setkáte pouze s pevnými plasty, které vypadají ještě lépe než v případě SEATu Leon, jež jsem měl možnost otestovat minulý týden. Snažil jsem se krok za krokem porovnat s mým oblíbeným Peugeotem 207, konkrétně ve verzi s 1,4-litrovým motorem, nicméně největší smysl stejně dává spíše 1.5 dCI s 63 kW, spotřebou 4,4 l / 100 km a produkcí emisí 117 g / km. Sice je docela drahý, ale řidiči dodává pocit, že jede v mnohem větším autě a díky jeho nízkým provozním nákladům se dá využít i jako firemní vůz.
60%