60%
Obsah
Řidičské dojmy
Když jsem se tak projížděl, zjistil jsem, že model Dynamique, který jsem testoval, disponoval volitelným tempomatem a omezovačem rychlosti. Na mojí cestě po otřesné silnici a v příšerném dešti to fungovalo dobře, což bylo štěstí, protože přední “sportovní” sedadla neposkytují příliš podpory pro stehna řidičům mých rozměrů.
Kvůli špatnému logistickému plánování jsem musel absolvovat skoro tu stejnou cestu i následující den. Tentokrát jsem se ale s trasou popral mnohem lépe. Podařilo se mi…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Uvnitř verze Dynamique naleznete pěkný volant, jehož pozici lze nastavit v rámci výšky i dosahu, sedadlo řidiče, které se automaticky vrátí do původní pozice poté, co jej sklopíte, aby mohli nastoupit pasažéři vzadu, spoustu prostoru na nohy a hlavu a v zadní řadě také dostatek místa po stranách pro tři dospělé cestující. Rozložení přístrojové desky je zvláštní, avšak ne tolik, abyste si na něj během prvních pár jízd nezvykli.
Kvalita jízdy na hrbolatých, venkovských silnicích není zrovna nejlepší, ale na standardních silnicích je to mnohem lepší, nicméně “variabilní” posilovač řízení není zrovna povedený.
Mezi pár drobných nedostatků patří také to, že jsou dveřní kliky u třídveřové verze umístěné až příliš vepředu, takže nedodávají dostatečný prostor k pohodlnému zabouchnutí dveří. Viditelnost vzad je ve třech čtvrtinách omezena sloupkem dveří, takže vám nezbývá nic, než se spoléhat na velká zpětná zrcátka. Bezpečnostní pás na prostředním místě zadní řady sedadel se vytahuje ze střechy, takže ho musíte nejdříve zapnout a pak až ho můžete použít.
Recenze automobilu
Není pochyb o tom, že Renault své Clio proměnil v malé luxusní auto. Skoro byste očekávali, že na zadním sedadle bude ležet taška s nákupem od Jimmy Choo a dalších předních návrhářů.
Vypadá velice dobře - v mých očích dokonce lépe než Peugeot 207. A jelikož je jeho hlavním konkurentem, tak můžeme říct, že Renault odvedl opravdu dobrou práci.
Dostupné barevné varianty také vypadají pěkně. Obzvláště zajímavě působí Clio s tmavě modrou metalízou a ALU koly. Vůz, který jsem testoval, měl…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- Dobře zpracovaný a pohodlný se slušným vybavením. Excelentní hodnocení v nárazových testech. Verze 1.5 dCi je velice hospodárná. RenaultSport Clio dostupný s výkonem 145 kW.
- Elektrický posilovač řízení působí divně.
60%