Renault dává potenciálním kupcům na výběr ze tří motorů - z toho jsou dva benzínové a jeden dieselový. Nabídka začíná 0,9-litrovým TCe benzínem se 66 kW. Je efektivní, spotřeba paliva dosahuje dle oficiálních údajů 5 l / 100 km a produkce emisí CO2 115 g / km. Navzdory tomu, že se jedná o mrňavý tříválec, je dostatečně schopný na to, aby zvládl Renault Captur s lehkostí utáhnout. Pokud však pravidelně jezdíte s plným nákladem nebo absolvujete dlouhé cesty po dálnici, raději zvolte jeden z dalších motorů. Kdo hledá benzínový motor s vyšším výkonem, je tu pro něj 1,2-litrové TCe s 88 kW - nabízí se však pouze s automatickou dvouspojkovou převodovkou, takže se každému kupci pravděpodobně zamlouvat nebude. Na druhou stranu je ale ideální na jízdy po městě. Snadno se s ním projíždí hustým provozem a dokonce efektivně - oficiální spotřeba se rovná 5,4 l / 100 km, zatímco produkce emisí 119 g / km. Renault do nabídky konečně zařadil také dieselovou variantu, a to konkrétně 1,5-litrové dCi. Jeho výkon dosahuje 66 kW stejně jako v případě základního benzínového motoru, ačkoliv disponuje podstatně vyšším maximálním točivým momentem (220 Nm oproti 135 Nm). V praxi to znamená, že se snadněji ovládá a je mnohem schopnější při předjíždění a jízdě po dálnici. Zároveň je tím nejhospodárnějším motorem nabídky Captur - podle oficiálních údajů jeho spotřeba činí pouhých 3,7 l / 100 km při produkci emisí 95 g / km. Jedna z výhod Renaultu Captur spočívá v tom, že je přiměřeně tichý a jezdí velice dobře nehledě na to, jaký motor se skrývá pod kapotou. Tříválcový benzín vydává bzučivý zvuk a z dieselu se ozývá rachtání, tyto zvuky však v kabině nikdy nejsou slyšet tolik, že by to někoho rozptylovalo nebo dokonce rozčilovalo. Totéž platí i pro hluk silnice a větru - sice jej trochu slyšíte, ale nikdy ne příliš hlasitě. Obě 66 kW jednotky, tedy TCe i dCi, v základu přicházejí s pětistupňovou manuální převodovkou. Ačkoliv je docela dobrá, rozhodně se nejedná o tu nejuspokojivější převodovku na trhu, jelikož s ní bývá řazení občas poněkud nepřesné. Vlastně ani samotný Captur se neřídí úplně nejlépe. Je stabilní, bezpečný a dobře drží na silnici, ale řízení by mohlo mít o něco lepší reakce, což platí také pro brzdový a spojkový pedál. Nicméně ti, kdo upřednostňují, když jsou do řízení více zapojeni, to budou vnímat spíše jako pozitivní vlastnost. Captur si ale na druhou stranu vede velice dobře při pomalejším přejezdu přes hrboly a navíc se cítí jako doma v jakýchkoliv podmínkách, ať už ho vezmete do města, na venkov či na dálnici. Když ale navýšíte tempo, tak se jízda přes rozbité silnice může stát podstatně hlučnější, většině řidičů však bude Captur připadat více než adekvátní.
80%