Standardní Cayman má menší motor než odchozí model - od 2,9 litru do 2,7 litru - ale jako vyšší jednotka otáček má ve skutečnosti větší výkon s 275PS - zvýšení o 10PS. Nový motor také produkuje větší výkon při stejných otáčkách motoru. Je snadné se dívat kolem Caymanu a soustředit se na Cayman S, ale standardní verze je sotva pomalá. Na papíře se urychlí z pouhých 5,7 sekundy z rychlosti 0-62 km / h a rychleji, pokud půjdete na PDK. Takže to nemusí mít S na botě, ale v každodenní jízdě se cítí víc než dost rychle. Vylepšení oproti starému Caymanu jsou patrné díky lepší odezvě motoru a dotyku s naléhavějším vybavením. Je to stále stejně hladké jako vždy a ještě víc volné. Díky úžasně přesné šestistupňové manuální převodovce je potěšením řídit motor s výkyvným motorem a výfukem, který dodává zkušenosti. Je to také překvapivě ekonomické, s oficiálním průměrem 34,5mpg pro příručku. Není to špatné pro auto s 275PS. Ale nemůžete popřít, že Cayman S je tak trochu zvláštní. Používá stejný motor o objemu 3,4 litru jako předtím, ale s výkonem až 325 koní a stejně jako jednotka o objemu 2,7 litru je v celém rozsahu otáček větší výkon. Je to rychlejší než Cayman od 0 do 62 km / h, přičemž v manuálu trváte 5,0 sekundy, ale skutečně si všimnete mimořádného výkonu v horní části rozsahu otáček. Jsme opravdoví fanoušci standardní manuální převodovky, jsou snadno použitelné v provozu, přesto má krátký posun, který je ideální, když si chcete vychutnat Cayman na některých zajímavějších silnicích. To dělá Cayman rychle, ale hladce opravdu obohacující. Jako alternativu můžete jet sedm-rychlostní PDK (což je pro fanoušky Porsche Doppelkupplungsgetriebe pub quiz) s dvojitou spojkou automatická převodovka. Když to bylo poprvé spuštěno v roce 911 před několika lety, dostal se vlažný příjem, ale Porsche od té doby masivně zlepšil. Dodává se s pádlami namontovanými na volantu, které jsou naštěstí připevněny k volantu a nikoliv k sloupku, takže můžete sami řídit změny. Možná to neznamená, že se jedná o manuál, ale PDK je velmi výkonná převodovka a zdaleka nejlepší automatická dvojitá spojka. Zatímco PDK nemusí být volbou puristů, je snadné pochopit, proč si je kupující vybere, a to především pro ty, kteří jsou novým podnikem Porsche. V provozu můžete opustit to v D a bude šťastně potter spolu s hezkými hladkými směnami. Potom na správných silnicích můžete ovládat sebe díky neuvěřitelným odezvám odpovědí přes pádla, které vedou k okamžitým změnám. Pevné brzdění vede k rychlejšímu posunu dolů při vyšších otáčkách motoru, s pěkným přehnutím škrtící klapky mezi každou směnou. Původní Cayman byl měřítkem pro manipulaci se sportovními vozy a s tímto modelem se Porsche ještě zlepšil. Má zcela přepracovaný podvozek, stejně jako nové přední odpružení a 60 mm delší rozvor s kratšími převisy. Přidejte na širší trať a větší pneumatiky a výsledek je supremely surefooted auto s obrovskou trakcí a přilnavostí. Je perfektně vyvážený díky rozložení středního motoru a je méně zastrašující než 911, a to zejména ve vlhkém prostředí. Řízení je výborně citlivé a přesné, s hezkou hmotností. Tento nový Cayman je o 50 kg lehčí než dříve a má výrazně tužší tělo, takže je nejen lepší díky těsným koutům, ale jízda je rafinovanější, zvláště zřetelná na špatných silnicích. Je to stále pevná - to je sportovní vůz - ale je to zřídka nepohodlné i na obzvláště špatných plochách. Stejně jako Boxster, Cayman má systém PTV (Porsche Torque Vectoring) jako volitelnou volbu. Toto působí jako zadní diferenciál tím, že brzdí vnitřní kolo v rozích a současně posílá větší sílu vnějším kolům. Účinkem je, že nepotřebujete tolik příkonu řízení přes ohyby a je lepší trakce na cestě ven. Není to levné, ale myslíme si, že to stojí za to. Porsche si udržel všechny prvky, které dělaly originální Cayman tak dobré a přidaly se k nim s jemnějším a jemnějším dotykem, lepší kvalitou a dokonce ještě lepší manipulací - skutečným výkonem vzhledem k tomu, jak působivý byl předchozí model. Žádný jiný sportovní vůz za tuto cenu nepřichází ani blízko Caymanu. Je to docela bezvýznamné. Myslíme si, že je to trochu krvavé.
100%