Díky použití lehkých materiálů hmotnost 308 váží o 140 kg méně než jeho předchůdce. Používá také nový podvozek, který sdílí s uznávaným Citroen C4 Picasso. Přidejte nižší těžiště spolu s novým odpružením a není překvapením, že 308 je zjevení ve srovnání se svým předchůdcem. Je to impozantní díky rohům s hezkým zatížením k řízení a pocit jistoty i po mokrém. Ostatní hatchbacky mohou být zábavnější, ale 308 se cítí kompaktní a je to velmi snadné vozidlo. Dalším vrcholem je vynikající jízda, která nerušeně dělá nerovnoměrné cesty a drsné plochy. Ve městě je model 308 lehce ovladatelný do těsných míst, ačkoli zadní viditelnost není úžasná kvůli úzkému zadnímu oknu - naštěstí parkovací senzory jsou standardní na všech úrovních, ale na vstupní úrovni. Na dálnici je to velmi uvolněné auto s malým silničním nebo větrným hlukem. K tomu přispěla dobrá zvuková izolace a aerodynamický design, což znamená malý odpor větru. Jedinou kritikou modelu 308 je poměrně neohrabaná manuální gearchange, která není tak hladká, jak byste očekávali vzhledem k tomu, jak dobrý je zbytek automobilu. V 308 je dobrý výběr motorů a dobrou zprávou je, že všechny jsou ekonomické a levné. Dieselové motory HDi budou pro mnohé být výchozím výběrem a HDi 1.6 je zvláště dobrý. Není to nejrychlejší z motorů, ale je tichý a ideální pro uvolněné řízení. Verze BlueHDi o objemu 1,6 litru je nejhospodárnějším motorem řady 308 s neuvěřitelnou náročností 91,1 m. Emise CO2 jsou jen 82 g / km, což je pozoruhodné, protože má 120 koní. Je nabízen model 2.0 HDi s výkonem 150 koní a je k dispozici také se šestistupňovou automatickou převodovkou. Vstupní benzin je 1,2 VTi s 82 koní, zatímco nejvýkonnější je 1,6 THP. Motor, který opravdu vyniká, je však novým benzínem e-THP 1.2. Jedná se o tříválcový motor Puretech, který přesahuje své malé rozměry díky tomu, že je přeplňovaný. K dispozici jsou dvě verze - jedna s výkonem 110 koní a výkonnějšími 130 koní - a oba mají standardní start / stop. Vyšší výkon 130 koní má šestistupňovou převodovku, ale oba mají dostatek točivého momentu a dobře vytahují z nízkých otáček. Je velmi rafinovaný pro třívalcový motor. Ve skutečnosti v každodenní jízdě byste se těžko snažili říct, taková je její klidná povaha. Pořád je to bláznivé a příjemné jízdy, i když není na hloubce na dálnici. Ekonomika je silná s oficiálními verzemi verze 64.2mpg pro verze 110PS a CO2 pouze 104g / km pro obě levné nízké VED. Pokud máte zájem o model HDi, doporučujeme pro srovnání porovnat motor 1.2 e-THP. To perfektně vyhovuje 308.
80%