V sortimentu Cascada jsou dva benzinové a dva vznětové motory. Vstupním bodem je 1,4-litrový benzinový turbodiesel o objemu 140 koní, ale pro ty, kteří mají tendenci řídit dálnice nebo silnice A, bylo by moudřejší vybrat 1,6 litrový benzin nebo jeden z dieselů. Vauxhall nabízí 2.0-litrový CDTi s výkonem 165 koní a 2.0 CDTI BiTurbo s 195 koní. Dieselový motor s objemem 165 koní s objemem 2,0 litru nabízí nejlepší kombinaci výkonu, hospodárnosti a ceny. Je to o několik liber levnější než 1,6 litrový benzín, ale nabízí vyšší točivý moment (350Nm oproti 280Nm) a lepší spotřebu paliva (54,3mpg oproti 42,2mpg). To znamená, že benzinový benzín s objemem 1,6 litru je dobrou volbou - je tichý a nabízí slušný výkon, pokud můžete odpustit nevýraznou - ale ne ostré - spotřebu paliva. Nejvyšším motorem je 2,0-litrový diesel BiTurbo, který díky dvojitému turbodmychadlu dodává výkon 195 koní a impozantní točivý moment 400 Nm. Pokud pravidelně potřebujete předjíždět oomph na silnicích A, nebo pokud strávíte spoustu času na dálnici, pak je to výběr řady. Nicméně to je jen nabízeno v top Elite trim a cena jen plachá 30.000 liber. Vedle standardního manuálu je k dispozici automatická převodovka, která vyhovuje charakteru značky Cascada. Vauxhall nabízí šestistupňovou automatickou převodovku ve spojení s 1,6litrovým benzínem, ale specifikuje, že snižuje výkon od 200PS do 170PS. Auto je také nabízeno u modelu s objemem 165 litrů o objemu 2,0 litru CDTi. Nejedná se o špatnou automatickou převodovku, ale někdy neočekávaně změní rychlost na rychlost, nebo bude držet rychlost na delší dobu, než byste chtěli. Ať už si zvolíte jakýkoli motor, získáte impozantní zdokonalení při nízkých otáčkách. Při volnoběhu zní Cascada stejně tichý jako auto s pevnou střechou a to pokračuje v pohybu, pokud nebudete tvrdě urychlovat. Dokonce i se střechou hluk větru je sotva znatelný, dokud nedosáhnete rychlosti dálnice a hluk motoru, a to vždycky zřejmý, je tichý. To pomáhá udržet uvolněnou povahu Cascady. Není to vůz pro vysokorychlostní zatáčení, ale je mnohem více doma na silnicích A s dlouhými, zametacími obraty, kde pěkně zatížené řízení a hladké řazení způsobují snadný pokrok. Pružení, přestože je pevné, má dobrou práci při absorbování nárazů, a to i na větších 19-palcových kolech. To znamená, že kvalita jízdy by mohla být trochu lepší než silněji popraskané a hluboké cesty, takže je doporučena menší velikost kola. Pokud máte tendenci řídit na zvláště těsných, zkroucených silnicích B, pak Cascada není tak hbitý, jak byste mohli doufat. Je to těžké auto, které skutečně ukazuje při zatáčení. Cascada není dostatečně přilnavá nebo dostatečně agilní, aby byla stejně vzrušující jako menší měkké autě.
60%