Elektrické vozy se velmi postupně dostávají do mysli kupujících automobilů. Vozidla, jako je Nissan Leaf, nabízejí nulové emise výfukových plynů a extrémně nízké provozní náklady díky kombinaci vládních pobídek a účtů za pohonné hmoty v konvenčním smyslu. Nejsou to bez jejich problémů, avšak s největším problémem je řada úzkostí. Většina lidí zřídkakdy cestuje mnohem víc než 30 mil denně, ale pro služební cesty, návštěvy rodiny nebo svátky jsou elektrické vozy (EV) nepraktické. To znamená, že většina z nich bude partnery druhých vozů, přičemž tradiční benzinový nebo naftový model vyplní mezeru. Vauxhall však má díky své nové Amperě různé myšlenky. Z větší části je to tradiční EV - připojte jej k nabíjení baterií a pak si užívejte klidné, elektrické pohony po dobu až 50 mil. Ale po tom Ampera má trik svůj rukáv, protože když vyběhne baterie, benzínový motor převezme a generuje energii pro motor. Stejně jako normální EV se můžete dojíždět do práce, odhodit děti do školy a vrátit se domů znovu na elektrickou energii, pak se připojit a nabít znovu na další den. Tam, kde se Ampera dostává do svých vlastních, je to místo, kde ostatní elektrospotřebiče poklesly. Protože při vyčerpání baterie převezme roli generátoru 1,4-litrový motor. Nenabíjí baterii, ani přímo nepořádá kola, spíše udržuje otáčení motoru tím, že generuje jen tolik elektrické energie. To znamená, že můžete jet až tak daleko, jak budete potřebovat, dokud najdete benzín, a pak si stáhnete, když dostanete šanci. Trvá 6 hodin, než se plně nabije ze síťového napájení, ale rychlá nabíječka podstatně zkracuje čas a může být instalována doma. Neexistuje žádná skutečná změna způsobu, jakým Ampera pohání z jednoho režimu do druhého. V režimu EV je více či méně tichý, s mírným výkyvem z motoru. Pokud motor potřebuje k kopnutí, tak to dělá tak tiše, ačkoli jeho otáčky souvisí velmi málo s rychlostí, kterou cestujete. Samotná jízda je docela dobrá. Každý, kdo řídí tradiční automatické vozidlo, se bude cítit jako doma - vyberte D, zvedněte brzdou a Ampera dokonce "plazí" jako normální auto. Je citlivý na všechny momenty otáček 370Nm, které jsou k dispozici od nuly otáček. To znamená, že Ampera může dosáhnout za 8,7 sekundy, a to i přes těžké baterie. Cítí se poměrně těžko, ale je komponováno rychlostí, dokonce i přes poměrně drsné plochy a zůstává tiché pouze při vniknutí silničního hluku, který přerušuje ticho. Přes rozbité nebo drsné povrchy může být tento silniční hluk docela rušivý. I tak, bez hluku motoru, je to docela neskutečný zážitek. Výhody pro řidiče firemních vozidel jsou působivé. 100% kapitálového příspěvku na první rok, 5% daně z BIK a snížené účty za paliva spárované s velkorysým vybavením a "zelenými" osvědčeními by mohly činit Ampera za přesvědčivý případ pro manažery vozového parku. Bohužel to nejsou všechny dobré zprávy. Především je to cena - začíná na těžkém £ 29,995, a to je po £ 5000 vládní slevy nabízené pro EVs. To je víc, než je tomu u listu Nissan Leaf, ačkoli Leaf má problém s omezeným dosahem. Existuje také problém s úsporou paliva, když běží benzinový generátor - naše vrátily přijatelné, ale těžko působivé 39mpg, když vyráběly energii pro motor. To znamená, že pokud plánujete použít jako "normální" vůz, aniž byste ho nabíjeli, budete lépe s tradičním benzinovým nebo dieselovým vozem. Pokud však máte v každodenní situaci poměrně krátkou vzdálenost, máte místo, kde můžete nabíjet doma a potřebujete občas dlouhou cestu, Ampera dává smysl. Získáte všechny výhody elektrického vozu, aniž byste museli pro delší jízdy používat druhé vozidlo. Z tohoto důvodu si Ampera zaslouží ocenění.
80%