Nissan se podařilo učinit X-Trail pohodlným autem. Přes příkopy, vlnky, bouře a hrboly je kabina klidná, pohlcující všechno, ale nejzávažněji poškozené silnice. Úroveň komfortu dále napomáhá dobře viditelná a lehce vážící a snadno ovladatelná ovládací prvky. K dispozici jsou mimořádné jemnosti, jako je elektronická parkovací brzda s funkčností na kopci - což znemožňuje zastavení a startování. Bohužel vynikající kvalita jízdy přichází na úkor manipulace. X-Trail není vůz, který se odráží tím, že je tvrdě poháněn - zatlačuje do zatáček s jakýmikoliv rychlostem, což způsobuje znatelné natočení těla. Nicméně, ve městě, na dálnici a při vyšších rychlostech, má X-Trail impozantní silniční způsoby a je velmi uvolňující a snadno se s ním spojit. Nissan nabídl zpočátku jeden motor - 1,6-litrový diesel dCi s výkonem 130 koní a 320 Nm. Emisí je 129g / km s oficiální úsporou paliva 57,6mpg pro nejúčinnější manuální model pohonu předních kol. V roce 2015 byla přidána verze 163PS 1,6 nafta s výkonem 230 koní. Jak můžete očekávat, ekonomika klesne s výpadem na síle, s nárokem na 149g / km CO2 a 45,6mpg. Motor o objemu 1,6 litru v tak velkém automobilu může nastavit poplach zvonění, ale technologie se přesunula od posledního zavedení X-Trail. Ve skutečnosti nová 1,6-litrová nafta má přesně stejný točivý moment jako starý 2,0litr, ale je k dispozici při nižších otáčkách. To znamená, že nová X-Trail je flexibilnější - nemusíte stále měnit převodovku nahoru a dolů, abyste získali co nejvíce z ní. Standardní převodovka je šestistupňová manuální převodovka, ale je nabízena automatická převodovka CVT a je navržena tak, aby se chovala spíše jako tradiční sedmistupňový auto s krokem naprogramovaným spíše než obvyklými plynulými převodovými poměry. To zlepšuje zdokonalení při plné akceleraci plynu. Na rozdíl od předchozího modelu je nejnovější model X-Trail standardně dodáván s pohonem dvou kol. Verze 4x4 je volitelná a pohání více či méně přesně to samé jako vozidlo s předním pohonem, ale s automatickým systémem pohonu všech kol pro kluzké podmínky nebo možnost uzamknutí diferenciálu. Je to užitečné pro zasněžené oblasti nebo volné plochy, ale většina řidičů najde vozidlo s pohonem předních kol více než dostatečné.
80%