Spusťte motor a chlapík pod kapotou se vydává s pneumatickým vrtákem, takže nemáte žádné iluze o tom, jaký druh paliva používá. Ale přitiskněte je do výstroje a začne potěšení. Šestistupňová skříňka se cítí jak svalnatá a přesná, tak trochu jako starší Ferrari, a poměry jsou přesně tak správné, aby maximálně využily točivého momentu 112 koní a 199 liber a táhnou poměrně těžké vozidlo o hmotnosti 1.541 kg. Nikdy se necítí pomalý a ačkoli rychlost byla pravděpodobně trochu optimistická, změní se trochu příliš. 3000 otáček za minutu odpovídá rychlosti 85, z níž přišla další 20 mph. Největší překvapení ze všeho: zachází dobře. Daleko lépe než Freelander. Těžší než CRV, ale nic horšího. Je to rychlé rohy ploché a nezmění se do člunu, jestliže ho vrhnete kolem těch těsnějších. A na rozdíl od modelu Sport-spec BMW X5, ty tlusté 215/65 pneumatiky absorbují vývrtky spíše než nárazem. Dobře, musíš si zvyknout na to, že přichází turbo, a soudit šířku na přídi. Nezapomeňte však, že je to velký, robustní 4x4, ne sportovní vůz, ani rodinný hatchback. Za cenu 18 995 liber, sportovní vznětový motor Sport je vybaven šestistupňovou převodovkou, pohonem všech čtyř kol. Tlačítková uzamykatelná centrální spojka, aircon, obrovské elektrické střešní okno, sklopné zadní sedadla, pět tříbodových pásů, kombinovaný CD a kazetový přehrávač a rádio, dvě nápojové chladiče, hliníková kola a pneumatiky 215/65 x 16. Existují místa pro pět lidí, které pokryjí kontinenty pohodlně a dost místa na zádech za jejich zavazadla, a to i se zadními sedadly. Další velkou výhodou je zcela plochá podlaha se sklopenými zadními sedadly, ideální pro psy nebo pro přepravu nákladu nebo nářadí. Diesel není k dispozici s neobvyklou převodovkou CVT s automatickou převodovkou Nissan. Benzínový model nezískal vynikající šestistupňovou skříň nafty. Takže se skutečně snižuje, zda vynaložíte další 1 000 liber na naftu nebo na benzinovou automatiku. Vzhledem k tomu, že jsem získal nejméně 35 mpg během týdenního rozmanitého používání nafty, musel by to být jeden. Já bych šel na lepší hodnotu Sport spec, spíše než S nebo SE. A já jsem to vlastně upřednostňoval před celoplošným a všestranným tankovacím motorem BMW X5 Sport, který stojí více než dvakrát tolik.
60%